آزمایش واکسن کرونا شرکت فایزر بر روی کودکان آغاز می‌شود

فایزر (Pfizer) اولین شرکت داروسازی غربی است که آزمایش واکسن کرونا ویروس خود را در کودکان آغاز می‌کند، این شرکت با موافقت سازمان غذا و دارو ایالات‌متحده (FDA) توسعه آزمایش فاز سوم خود را با ۴۸ هزار و ۴۰۰ شرکت‌کننده، ازجمله کودکان ۱۲ ساله آغاز می‌کند.

به نقل از نیوز، این غول چندملیتی دارویی گفت: تصویب فدرال را برای شروع آزمایش کودکان در روز دوشنبه دریافت کرده است و توضیح داد که آزمایش روی داوطلبان جوان به محققان کمک می‌کند تا ایمنی بالقوه و اثربخشی واکسن کرونا در سنین و سوابق مختلف درک شود.

سخنگوی این شرکت به یکی از خبرگزاری‌ها اعلام کرد: اکنون در مرحله نهایی خود ۴۴۰۰ شرکت‌کننده جدید به ۴۴هزار شرکت‌کننده اصلی اضافه می‌شود.

آزمایش گسترده در حالی انجام می‌شود که فایزر و تعدادی دیگری از تولیدکنندگان دارو برای تکمیل آزمایش‌های مرحله سوم خود به دنبال تایید اضطراری سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده برای تلقیح هستند و در این زمینه فایزر پیشگام اولین آزمایش واکسن کرونا برای کودکان است. این شرکت می‌گوید که انتظار دارد تا پایان ماه اکتبر داده‌هایی در مورد تاثیر واکسن خود ارائه کند.

آزمایش‌های واکسن معمولا به‌تدریج  و با داوطلبان بزرگسال سالم شروع می‌شود و با جمع‌آوری داده‌ها به گروه‌های سنی با سطوح مختلف آسیب‌پذیری انتقال می‌یابد. درحالی‌که آزمایش مربوط به اطفال مرحله ضروری قبل از پخش واکسن برای استفاده عمومی است، اما محققانی که روی ویروس کرونا جدید کار می‌کنند بیشتر بر روی جمعیت مسن که به این بیماری حساس هستند تمرکز کرده‌اند.

مدرنا (Moderna)، یکی دیگر از داروسازان برجسته که در حال تلقیح ویروس کروناست، می‌گوید: قصد دارد آزمایش کودکان را تا پایان سال ۲۰۲۰ آغاز کند، درحالی‌که جانسون و جانسون (Johnson & Johnson) پس از ایجاد امنیت در مقابل کروناویروس در  بزرگسالان، مطالعات واکسن کودکان را اواخر سال آغاز خواهد کرد.

بر اساس دستورالعمل‌های جدید فدرال که هفته گذشته صادرشده است، به تولیدکنندگان واکسن توصیه می‌شود که حداقل دو ماه پس از آخرین واکسیناسیون، شرکت‌کنندگان در آزمایش خود را کنترل تا عوارض جانبی احتمالی را شناسایی کنند. همچنین واکنش ایمنی قوی آنان در برابر ویروس ارزیابی شود. اگرچه در حال حاضر گروه فایزر در میان چهار تولیدکننده دیگر واکسن  آزمایش فاز سوم را هدایت می‌کند، اما قوانین جدید به این معنی است که تصویب اضطراری FDA حداکثر تا دسامبر ارائه نخواهد شد.

منبع:ایسنا

مرتبط:

صفر تا صد تزریق واکسن آنفلوآنزا

موارد منع تزریق واکسن آنفلوآنزا کدامند؟

سردرد های شب هنگام خواب کودکان را جدی بگیرید