استفاده کودکان و نوجوانان از رسانه تا قبل از دو سالگی ممنوع است

استفاده کودکان و نوجوانان از رسانه تا قبل از دو سالگی ممنوع است

 

استفاده کودکان

 

یک مدرس و مشاور رسانه گفت: در حال حاضر بلوغ نوجوانان بین سه تا پنج سال زودتر اتفاق می افتد و تا قبل از دو سالگی استفاده کودکان و نوجوانان از رسانه ممنوع است.

فاطمه سادات علویان روز چهارشنبه در نشست مجازی سواد رسانه ای ویژه والدین و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان به مناسبت هفته ملی کودک، اظهارداشت: سواد رسانه ای، مجموعه ای از مهارت های قابل یادگیری است که به توانایی دسترسی، تجزیه و تحلیل و ایجاد انواع پیام های رسانه ای اشاره دارد.
وی، سواد رسانه را یک مهارت ضروری در دنیای امروز دانست و افزود: برای حرکت در محیط رسانه ای پیچیده باید قادر به درک بهتر پیام های رسانه ای باشیم.
این مدرس دانشگاه های علمی کاربردی تهران گفت: افراد با سواد رسانه ای، قادر به کشف پیام های پیچیده موجود در محتوای تلویزیون، رادیو، روزنامه ها، مجلات، کتاب ها، بیلبوردهای تبلیغاتی، اینترنت و سایر رسانه های مستقل خواهند بود.
علویان با اشاره به اهمیت نقش یاری رسان سواد رسانه ای، درک چگونگی ایجاد پیام رسانه ای، تشخیص اطلاعات غلط، تعصبات و دروغ ها، ارزیابی پیام های رسانه ای، تجربیات و دانش ها و ارزش ها و باورها را از مزیت های سواد رسانه عنوان کرد.
به گفته این مربی آموزش مهارت های زندگی، کاربری کنترل نشده کودکان و نوجوانان در فضای مجازی انزوا و گوشه نشینی، گسست روابط عاطفی و اجتماعی، کناره گیری از بازی های فیزیکی و در نتیجه رکود جسمی و فکری کودکان و نوجوانان را به همراه دارد.
وی مدیریت تلفن همراه، وضع قوانین منطقی، مسلط شدن به اینترنت و ملحق شدن به فرزندان و برگزاری نشست های گفت وگو را از راهکارهای کاهش خطرات فضای مجازی عنوان کرد.
روز جهانی کودک ۲۰ نوامبر است اما هر کشوری یک روز خاص را به عنوان روز کودک نام گذاری کرده و جشن می گیرد. این روز در ایران هر ساله ۸ نوامبر و ۱۶ مهرماه برگزار می شود

 

منبع: ایرنا

مرتبط:

در دوران کرونا خانواده‌ها برای تعامل با فرزندان، با هم فیلم ببینند

هفته ملی کودک فرصتی برای یادآوری جایگاه حقوق کودکان و نوجوانان

نشست مجازی «نگاهی به ادبیات کودک در ایران»