۱۰ راه برای تقویت و بهبود عشق و دوست داشتن در خانواده

برای تقویت عشق و علاقه در خانواده چه کنیم؟ ۱۰ راهکار طلایی و کاربردی وجود دارد که تقویت عشق و علاقه در خانواده کمک شایانی می کند.

هر خانواده مانند یک پی از جامعه ای است که در آن زندگی میکنید ، برای ایجاد یک جامعه دوست داشتنی و سلام و محکم،باید از خانواده شروع کرد. عشق جز چیز هایی است که خانواده را قوی و سالم نگه میدارد و بدون وجود عشق ، یک خانواده نمیتواند از آزمون های زمانه سربلند بیرون بیاید. البته این بدین معنا نیست که اگر عشق داشته باشید،هیچ مشکل دیگری در جامعه وجود نخواهد داشت، اما عشق میتواند مسیرهای سخت را هموار کند و اجازه ندهد که مشکلات ادامه دار شوند. عشق به خانواده، یک پناهگاه امن برای عشق های بی قید و شرط است. به این معنی که اگر در اتفاقات مختلف مجبور به مبارزه با دیگران باشید، میزان عشق شما به یکدیگر تغییری نخواهد کرد و یکسان باقی می ماند. قوی تر و مهم تر از پیوند عشقی که میتوانیم در داخل خانواده ایجاد کنیم، جامعه ای بهتر و قوی تری است که میتوانیم تشکیل دهیم ، در این بخش چندین راه و روش برای چگونگی تقویت عشق در خانواده وجود دارد که پیشنهاد می کنیم با دقت بخوانید.

تقویت عشق
۱٫همگی یک نوع مذهب و معنویت را داشته باشید:

زمانی که اعضای خانواده ،اعتقادات و معنویت متفاوتی داشته باشند، قادر به تعاملات و فعالیت های مشترک نیستند بنابراین برای بهبود آن بهتر است که به یک نتیجه مشترک برسید و با این کار باعث تقویت عشق میان تان نیز شوید.

۲٫ با هم غذا خوردن مهم است :

سفره و یا میز غذا بهترین جا برای صحبت کردن در مورد اتفاقات روز است. این کار باعث بهبود روابط شما میشود و عشق را در بینتان به جریان می اندازد.

الگوی غذایی

۳٫ اجازه دهید تا دیگر اعضای خانواده احساس کنند که دوست داشته می شوند و پذیرفته شده اند

زمانی که با اعضای خانواده ارتباط برقرار میکنید ، بسیار مهم است که اجازه دهید احساساتشان را بروز دهند و از آن مهم تر این که دوست داشتن و مهربانیتان را به آنها عرضه کنید.

حتی اگر اشتباهاتی داشته باشند و تمام و کمال نباشند.

۴٫ با هم به جاهای مختلفی برید:

یک سفر دسته جمعی ،حتی اگر کوتاه و یا یک روزه باشد، میتواند شمارا بسیار به یکدیگر نزدیکتر کند. تغییر محیط میتواند حال شما را بهتر کند ویا حتی پیشامد های نا خواسته را از یادها ببرید و روابط را مستحکم تر کند.

۵٫ با یکدیگر بخندید:

گاهی اوقات، وقتتان را صرف تماشای فیلم، به خصوص فیلم های خنده دار کنید. به سینما بروید و یا با هم بازی کنید.

زمانی که شما با کسی وارد یک رابطه عمیق تر و نزدیک تر میشوید، ناخود آگاه به کوچکترین حرف های خنده دار یکدیگر میخندید. گاهی حتی تصور این خنده ها نیز حالتان را بهتر و روابط را نزدیکتر میکند.

۶٫ برای خودتان چارچوب و مرز های قوی و مستحکم مشخص کنید:

برای اینکه خانواده تان را آزادانه دوست داشته باشید و بتوانید انرژی خود را تخلیه کنید ،ایجاد مرز های محکم مهم است. شما باید خانواده تان را از اهمیت مرز های خود مطلع کنید.

تا احترام ،اعتقاد و صداقت دو طرفه بین شما ها علاوه بر شاد بودن و شوخی کردن ، حفظ شود.

۷٫ ارتباط خود را با یکدیگر پرورش دهید و بیشتر کنید:

هفته ای یکبار یا حداقل هر دو هفته یکبار،خانواده تان را ببینید. وقت های خالی خود را با اعضای خانواده بگذرانید تا احساساتتان را ارضا کنید. آنها را به یک ناهار یا عصرانه دعوت کنید، یا حتی به سینما و پارک بروید. در کل سعی کنید که روابط خود را حفظ نمایید.

۸٫ شایعات بی اساس و یا راز هایی را از یکدیگر دور نگه ندارید:

نگه داشتن اسرار مربوط به خانواده و شایعات باعث متزلزل شدن روابط میشود. سعی کنید راجع به مسائل با هم صحبت کنید و سعی بر حل ماجرا داشته باشید.

۹٫درباره مسائلی که مهم هستند ، صحبت کنید:

به جای گفتگو های بی ارزش و کم عکق ، در مورد مسائل واقعی ومهم صحبت کنید. درباره احساستان ،درباره آنچه که واقعا مهم است ویا شما را خوشحال میکند، حرف بزنید و متقابلا تمام این ماجراها از انها را نیز به یاد داشته باشید و برای تقویت روابط اجرا کنید.

۱۰٫ سعی نکنید که یکدیگر را تغییر دهید:

هیچ کسی بی عیب نیست و ممکن است برخی از اعضای خانواده ،ایده هایی قدیمی نسبت به شما داشته باشند و یکدیگر را قبول نداشته باشید. اما این کار شما نیست که انها را عوض کنید و تغییر دهید.

در روابط خانوادگی باید با وجود تمام تفاوت ها ونقطه ضعف ها به یکدیگر متصل شوید و هم دیگر را دوست داشته باشید.

مرتبط:

فواید غذا خوردن با خانواده

چه موقع به مشاوره خانواده نیاز داریم؟

چگونه یک مادر شاد و خانواده دوست باشیم ؟