تصویب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان

تصویب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بعد از تشکیل سازمان بهزیستی کشور

 

تصویب قانون

 

مدیر کل بهزیستی استان همدان با اشاره به حمایت هایی که بعد از تشکیل سازمان بهزیستی اتفاق افتاد، از تصویب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان و حمایت از زنان و کودکان بی سرپرست و .. سخن گفت.

حمید رضا الوند، مدیر کل بهزیستی استان همدان در گفتگو با موج با اشاره به شعار سال سازمان بهزیستی که” شفافیت، تحول خدمت و ارتقای سلامت اجتماعی در خانواده ” نام گرفته است، ابراز کرد: سازمان بهزیستی بر اساس برنامه های بازپیوند خانواده و تحکیم بنیاد خانواده، فلسفه تشکیل خود را رقم زده است.
تصویب قانون حمایت از زنان و کودکان بی سرپرست
الوند با بیان اتفاقاتی که به صورت مشخص بعد از تشکیل سازمان بهزیستی و بعد از پیروی انقلاب اسلامی افتاد، عنوان کرد:  قانون حمایت از زنان و کودکان بی سرپرست و آئین نامه اجرایی مرتبط به آن در سال ۱۳۷۲ و رسیدگی به خانواده های بی سرپرست و.. از جمله این موضوعات بود که محقق شد.
وی افزود: قانون حمایت از افراد دارای معلولیت در دو بازه زمانی که مرتبط به دولت دوم آقای خاتمی و اصلاحیه آن طی سال های اخیر تحت عنوان تصویب قانون حمایت از افراد دارای معلولیت در مجلس مصوب شد، نیزاز اتفاقات مهم دیگر دراین حوزه بود.
مدیر کل بهزیستی استان همدان درادامه بیان کرد: این قانون در ۹ فصل به ابعاد مختلف زندگی اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی معلولین و حقوق شهروندی آنها به صورت واضح پرداخته است.
الوند خاطرنشان کرد: تصویب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست در کشور بعد از ۳۹ سال در سال ۱۳۹۹ بازنگری و در مجلس تصویب شد.
تصویب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان
وی با اشاره به تصویب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان که به صورت خاص به کودکان و نوجوانانی که در معرض آسیب هستند می پردازد، گفت: نام اولیه این قانون، قانون حمایت از کودکان و نوجوانان در معرض خطر بود .

 

منبع: http://tnews.ir

مرتبط:

آموزش مربیان برای تربیت بومی جنسی کودکان؛ ضرورت جامعه است

۷۰درصد کودکان در محاکم قضایی نیازمند خدمات مشاوره هستند

وظایف پلیس در قانون حمایت از اطفال و نوجوانان چیست