نگرانی والدین انگلیسی از بازگشایی مدارس

محققان دریافتند که دوسوم والدین در انگلستان نگران  بازگشایی مدارس و بازگشت کودکان به کلاس‌های درس هستند.

به نقل از نیوز، مرکز ملی آمار بریتانیا (ONS) اعلام کرد: اگرچه در یک ماه آینده تقریبا همه دانش‌آموزان به کلاس‌های درس برمی‌گردند، اما ۶۵ درصد از والدین نگران عواقب بازگشایی  هستند.

نتایج این تحقیق حاکی از آن است که ۱۳ درصد از والدین از بازگشت دانش‌آموزان به مدرسه بسیار نگران هستند، ۵۲ درصد تا حدودی نگران و ۱۴ درصد هم نگرانی ندارند.

مهمترین نگرانی آنان این است که با توجه به اینکه ادعاهایی درباره اثرات کمتر بیماری کووید-۱۹ در کودکان گزارش شده است، اما این ویروس آنها را گرفتار می‌کند. البته بیش از ۸۰ درصد والدین تصمیم دارند تا فرزندانشان را با شروع دوره تحصیلی جدید به مدرسه بفرستند.

لیلا موران، نماینده پارلمان بریتانیا در حزب لیبرال دموکرات اظهار کرد: این آمار نشان می‌دهد که دولت مسیری طولانی برای ایجاد اطمینان به والدین برای بازگشایی مدارس ایمن دارد.

مراحل آزمایش، ردیابی و ایزوله باید به‌عنوان راهبردی مشخص در کنترل ویروس در نظر گرفته شود.

همچنین مهم است، اطمینان حاصل شود که اگر برخی از کودکان مجبور به ادامه تحصیل از راه دور هستند، منابع لازم برای آنان فراهم خواهد شد.

نخست‌وزیر بریتانیا هنگام بازدید از مدرسه‌ای در لندن افزود: همه باهم باید برای بازگشایی مدارس ایمن از بیماری کووید-۱۹ تلاش کنیم.

تمامی مدارس در انگلستان ازجمله مناطقی مانند منچستر که محدودیت‌های بیشتری برای شیوع کروناویروس دارند، قرار است، ماه آینده به‌طور کامل بازگشایی شوند.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا اظهار کرد: در خانه‌نشینی‌های احتمالی آینده، مدارس به‌عنوان آخرین مکان‌ها برای تعطیلی خواهند بود.

منبع:ایسنا

مرتبط:

ادعای نخست‌وزیر انگلیس درباره بازگشایی مدارس در دوران کرونا