ساخت ساعت‌های رنگی جذاب با چوب بستنی

ساخت کاردستی و وسایل ساده با چوب بستنی، احتمالا یکی از نوستالژیک‌ترین خاطرات کودکی همه ماست. قاب عکس و خانه‌های شیروانی محبوب‌ترین طرح‌های آن زمان بودند. اگر فکر یک سرگرمی آموزشی برای کودکتان هستید، این ایده‌های جذاب را دنبال کنید.

اگر اتاق کودک‌تان نیاز به یک ساعت زیبا دارد، می‌توانید این ایده ساده را با فرزندتان عملی کنید. کافی است یک موتور ساعت داشته باشید. می‌توانید از موتور ساعت‌ قدیمی خانه خود استفاده کنید یا آن را خریداری کنید. چند ایده برای ساخت این ساعت وجود دارد.

ساخت ساعت‌های رنگی جذاب با چوب بستنی

می‌توانید مانند تصویر، از چوب بستنی و مهره‌های رنگی برای ساخت آن استفاده کنید. ابتدا موتور ساعت را بر روی یک لوح فشرده (سی دی) نصب کنید. چوب‌های بستنی را به رنگ‌های مورد علاقه کودک خود رنگ‌آمیزی کنید. رنگ گواش یا آبرنگ می‌تواند انتخاب خوبی برای رنگ‌آمیزی باشد. اگر مهره‌ها با چوب‌ها تناسب رنگی داشته باشد، زیباتر می‌شود. مهره‌ها را به تعداد مورد نظر به هم بچسبانید، همانطور که در عکس می‌بینید، مهره‌ها به تعداد دوتایی به هم چسبیده‌اند. نخستین چوب را در فاصله یک سانتی‌متری از عقربه‌ها به شکل عمومی با چسب چوب بچسبانید. مهره‌های چسبیده شده را به لبه آن بچسبانید و چوب دوم را قرار دهید. این کار را انجام دهید تا کل صفحه ساعت کامل شود. حالا کافی است باطری داخل ساعت بیاندازید و از این کاردستی زیبا بر روی دیوار کودک خود لذت ببرید.

ساخت ساعت‌های رنگی جذاب با چوب بستنی

ایده ساده‌تر برای ساخت ساعت کودکانه نیز وجود دارد. طبق ایده قبلی، موتور ساعت را بر روی لوح فشرده بچسبانید. می‌توانید لوح را به رنگ مورد علاقه یا تم اتاق کودک رنگ‌آمیزی کنید. به ۱۲ عدد چوب بستنی رنگی برای نشان اعداد صفحه ساعت نیاز دارید. چوب‌ها را طبق اعداد روی صفحه بچسبانید و اگر تمایل دارید که اعداد نیز نمایش داده شود، می‌توانید بر روی مقوای رنگی دایره‌های کوچکی برش دهید، بر روی آن شماره اعداد را بنویسید و بر لبه بیرونی چوب‌ها بچسبانید.

این ایده برای ساخت ساعت، به نظر خیلی جذاب می‌آید. ابتدا طول چوب را اندازه بگیرید. نیاز به تخته چوب یا مقوا مربع شکلی به ابعاد دو برابر چوب بستنی نیاز دارید. مرکز تخته را برش دهید تا بتوانید موتور ساعت را بر روی آن نصب کنید. چهار چوب بستنی را از مرکز، در راس هم قرار دهید. حالا باقی چوب‌ها را در ادامه آن چهار چوب مرکزی، بر روی تخته بچسبانید. می‌توانید چوب‌ها را قبل از نصب رنگ کنید یا اینکه بعد از نصب از یک رنگ برای رنگ‌آمیزی استفاده کنید.

مرتبط:

با پاکت آبمیوه کاردستی بسازید

ساخت کاردستی قایق

ساخت کاردستی گلدان با بطری نوشابه