درخشش ۲ کودک گیلانی در جشنواره ملی نقاشی «صلح و دوستی»

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان، از درخشش دو کودک گیلانی در جشنواره ملی نقاشی «صلح و دوستی» خبر داد و گفت: این مسابقه بیش از ۴۷ هزار شرکت کننده داشت.

اسفندیار ضیایی در جمع خبرنگاران، از درخشش دو کودک گیلانی در جشنواره ملی نقاشی خبر داد و اظهار کرد: اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان عنوان برگزیده ششمین جشنواره ملی نقاشی «صلح و دوستی» جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۸ را از آن خود کردند.

وی افزود: «ترنم فتحی‌نیا» و «زینب دقیقی» که به ترتیب هشت و هفت ساله هستند، در حالی عنوان برگزیده ششمین جشنواره ملی نقاشی «صلح و دوستی» را به خود اختصاص دادند که ۴۷ هزار و ۸۸۰ اثر در این رویداد هنری شرکت داشتند.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان با بیان اینکه ترنم فتحی‌نیا با خلق اثر «زمینی که من دوست دارم» و زینب دقیقی با خلق اثر «کودک، صلح، طبیعت» در میان ۲۵ برگزیده این رقابت‌ جای گرفتند، تصریح کرد: این موفقیت با هدایت و راهنمایی سحر ترابی، مربی هنری مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان بندرانزلی به دست آمده است.

ضیایی، با اشاره به انتشار فراخوان مسابقه نقاشی «صلح و دوستی» در سال ۱۳۹۸، گفت: آموزش فعالیت‌های امدادی و بشردوستانه با موضوع همیاری، نوع دوستی و کمک و نهادینه‌سازی این فرهنگ در میان نسل کودک و نونهال با بهره‌گیری از هنر نقاشی در اولویت دست اندرکاران برگزاری این رویداد هنری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعیت هلال احمر قرار داشت.

وی متذکر شد: در برنامه فرهنگی و هنری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با استقبال مخاطبان چهار تا ۱۲ ساله همراه بود و گروه داوری استانی پس از بررسی آثار ارسالی، هفت اثر برتر را به دبیرخانه این مسابقه در استان سمنان ارسال کرد.

منبع:ایسنا

مرتبط:

موفقیت ۲ کودک اردبیلی در مسابقه نقاشی اسپانیا