فقر کودکان از بزرگترین چالش‌های اجتماعی در آلمان

فقر کودکان از بزرگترین چالش‌های اجتماعی در آلمان

 

فقر کودکان

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد بحران کرونا مسئله فقر کودکان که یکی از بزرگترین چالش‌های اجتماعی آلمان است را تشدید کرده است.

روزنامه “دی ولت” آلمان، نتایج یک بررسی نشان می دهد که بحران کرونا مسئله فقر کودکان در آلمان را تشدید کرده است.

میلیون ها کودک و نوجوان در آلمان در فقر بزرگ می شوند. نتایج یک بررسی نشان می دهد که فقر کودکان همچنان با آماری بالا و بدون تغییر یک مسئله و چالش در آلمان است.

حدود ۲٫۸ میلیون کودک و نوجوان در آلمان در فقر بزرگ می شوند. به گزارش موسسه “برتلزمن”، ۲۱٫۳ درصد همه کودکان زیر ۱۸ سال در آلمان در فقر به سر می برند.

در این بررسی آمده است: سال هاست که مبارزه با فقر کودکان همچنان یکی از بزرگترین چالش های اجتماعی در آلمان است. با این همه از سال ۲۰۱۴ در سراسر آلمان به صورت میانگین هیچ گونه بهبودی در این اوضاع ایجاد نشده است. در این میان بحران کرونا هم به تهدیدی برای شرایط موجود تبدیل شده است.

در بررسی موسسه برتلزمن کودکانی از خانواده هایی در نظر گرفته شده‌اند که درآمد آن ها کمتر از ۶۰ درصد میانگین درآمد خانوارها در این کشور است.

کارشناسان این تحقیق اعلام کرده‌اند که مسئله حل نشده فقر کودکان عواقب قابل توجهی برای رشد، رفاه، آموزش و فرصت های آینده دارد.

نتایج این بررسی نشان می دهد که بخصوص در برمن و برلین آلمان تعداد زیادی کودک و نوجوان در شرایط مالی بد وجود دارند. در ایالات بایرن و بادن-وورتمبرگ در مقایسه با سایر ایالات شرایط بهتر است.

نتایج این بررسی نشلن می دهد که حدود دو سوم کودکان فقیر حتی یک هفته در سال هم نمی توانند با خانواده های خود به سفر بروند. آن ها حتی پول کافی ندارند که یک بار در ماه به سینما، کنسرت و یا رستوران بروند.

“دیتمار بارتش”، رئیس فراکسیون چپ ها در پارلمان آلمان در این باره گفته است: فقر کودکان در کشور ثروتمند ما یک رسوایی باور نکردنی است چرا که شانس زندگی کوچکترین قشر را از بین می برد.

وی این را یک غفلت و کوتاهی بزرگ از طرف “آنگلا مرکل”، صدر اعظم آلمان و دولت های فدرال سال های گذشته دانست که بهبود قابل توجهی در شرایط ایجاد نشده است.

یوررگ دراگر”، ” از اعضای هیات مدیره موسسه برتلزمن درباره خطر افزایش قابل توجه فقر کودکان در دوران بحران کرونا هشدار داده و گفته است: عواقب این بحران بخصوص برای والدین کودکان فقیر و محروم دشوار است. آن ها در این دوران بیشتر به صورت پاره وقت و در کارگروه های کوچک کار می کنند و به عنوان اولین گروه هایی بودند که شغل خود را از دست دادند.

یوررگ دراگر” تاکید کرد که جلوگیری از فقر کودکان باید بخصوص اولویت سیاسی در دوران بحران کرونا باشد.

 

منبع: https://www.tasnimnews.com

مرتبط:

تیک عصبی در کـــــــــــــــودکان

طلاق چه تاثیری بر سلامت روان و عواطف فرزندان دارد؟

رازهای مهم شخصیت شناسی زبان بدن