برگزاری بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به صورت مجازی

برگزاری بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به صورت مجازی

 

برگزاری بیست و سومین جشنواره

با توجه به شیوع ویروس کرونا و موانع برگزاری مراسم‌های جمعی، بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

محمدرضا زمردیان، معاون فرهنگی کانون و رییس جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، ضمن اعلام برگزاری مجازی این جشنواره گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و پیش‌بینی‌های احتمالی در رابطه با تداوم این شرایط در فصل پاییز، شورای سیاست‌گذاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی تصمیم گرفت تا با تغییرهایی در فرم و محتوای این جشنواره، مرحله استانی دوره بیست‌وسوم را به صورت مجازی برگزار کند.

وی گفت: با توجه به استقبال سال‌های گذشته از این رویداد فرهنگی و ارسال نزدیک به ۱۷ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره بیست‌ودوم، تعطیلی یا تأخیر در اجرای آن جفا در حق علاقه‌مندان به قصه‌گویی بود.

زمردیان افزود: فراخوان این دوره از جشنواره مرداد سال جاری اعلام می‌شود و در پاییز و شب یلدا شاهد برگزاری جشنواره‌های استانی خواهیم بود تا بتوانیم مرحله منطقه‌ای و ملی را در سال آینده برگزار کنیم.

او با اشاره به تغییرهای ایجاد شده در نحوه برگزاری جشنواره بیان کرد: تلاش شده است تا در جشنواره امسال شاهد تغییرهایی در شیوه و ژانرهای قصه‌گویی جشنواره از جمله توجه به احیای شیوه‌های قصه‌گویی سنتی، آیینی و بومی، توجه به قصه‌های ارزشی، جنگ و دفاع مقدس، تغییر در شکل و نوع برگزاری بخش بین‌الملل و همچنین اضافه شدن بخش ویژه‌ای برای قصه‌گویان حرفه‌ای باشیم که مجموعه تغییرهای اعمال شده به زودی در فراخوان جشنواره اعلام خواهد شد.

رئیس جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ادامه داد: برگزاری جشنواره قصه‌گویی در بخش استانی به صورت مجازی برگزار خواهد شد و داوران این حوزه همراه با علاقه‌مندان قصه‌گویی می‌توانند شاهد اجرای قصه‌ها باشند و به قصه‌گویان برتر رتبه بدهند.

زمردیان در پایان گفت: انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری، امسال دوره‌های آموزشی قصه‌گویی را در سراسر کشور به صورت حضوری و مجازی برگزار کرده که با استقبال خوبی روبرو شده است. این استقبال به خصوص در حوزه آموزش به بزرگ‌سالان شایان توجه بود.

 

منبع: https://www.ghatreh.com

مرتبط:

انتشار فراخوان چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور

راهیابی دو انیمیشن ایرانی به جشنواره گلدن کوکر

نوجوان یزدی به مرحله کشوری جشنواره نقالی راه یافت