بیش از یک هزار کودک کردستانی از برنامه کانون پرورش فکری

بیش از یک هزار کودک کردستانی از برنامه کانون پرورش فکری بهره‌مند شدند

 

بیش از یک هزار کودک کردستانی

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: یک هزار و ۲۳۳ کودک و نوجوان این استان از برنامه‌های فرهنگی و هنری غیر حضوری این کانون در ایام شیوع بیماری کرونا بهره‌مند شدند.

سیهیلا شیخی  اظهار داشت: این تعداد شامل ۶۹۸ کودک و ۵۳۵ نوجوان است که در ۶۹ گروه کودک و نوجوان از خدمات این کانون در دوران شیوع کرونا به صورت غیر حضوری از خدمات کانون پرورش فکری این استان بهره‌مند شدند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان کردستان یادآور شد: این فعالیت‌ها ۲ هزار و ۷۲۳ مورد شامل یک هزار و ۶۷۶ فعالیت فرهنگی، ۶۴۵ فعالیت هنری و ۴۰۲ فعالیت ادبی بوده است.

مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان کردستان در دوره شیو ویروس کرونا (اسفند ۱۳۹۸ تا ۱۵ تیر ۱۳۹۹) برای جلب مشارکت اعضای در پویش در خانه بمانیم و مهار ویروس کرونا، یک هزار و ۸۳۳ اثر فرهنگی، هنری و ادبی ویژه فضای مجازی تولید کردند.

آثار تولید شده شامل ۴۹۴ مورد شعر و ادبیات، ۴۱ قطعه عکس، ۲۷ مورد انیمیشن و فیلم، ۳۸۹ اثر هنرهای تجسمی، ۴۷ اثر هنرهای نمایشی، پنج مورد سرود، ۱۳۸ مورد بازی و سرگرمی، ۴۶۱ اثر کاردستی و اریگامی و ۲۳۱ مورد قصه گویی است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا ظهر جمعه ۲۰ تیر ماه در مجموع ۲۵۲ هزار و ۷۲۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۲ هزار و ۴۴۷ نفر رسیده است.

 

منبع: https://www.ghatreh.com

مرتبط:

تقدیر از پدیدآوردندگان «دانشنامه محیط زیست»

شیرین‌نویسی در ادبیات کودکان و نوجوانان اهمیت دارد

انتشار چهار کتاب تصویری از تصویرگر بزرگ

انتشار کتابی درباره «ون‌گوک» برای نوجوانان

منتشر شدن دو کتاب برای بچه‌ها