سایه شوم کرونا بر فراغت کودکان و نوجوانان

سایه شوم کرونا بر فراغت کودکان و نوجوانان

 

سایه شوم کرونا

شیوع ویروس کرونا امسال حال و هوای تابستان را متفاوت کرد و اوقاغت فراغت کودکان و نوجوانان را بامحدودیت‌هایی رو به رو ساخت.
سایه شوم کرونا بر فراغت کودکان و نوجوانان

آغاز فصل تابستان برای کودکان و نوجوانان به جهت اینکه بعد از گذراندن یک سال تحصیلی، فرصتی برای تفریح و مسافرت پیدا می‌کنند بسیار لذت‌بخش است.

همه ساله با اتمام امتحانات پایان سال، کلاس‌های ورزشی، تفریحی و آموزشی نیز برای پرکردن اوقاغت فراغت کودکان و نوجوانان فعالیت خود را آغاز می‌کنند اما امسال تابستان حال و هوای دیگری دارد.

در حال حاضر شیوع ویروس شوم کرونا سبب شده تا مراکز آموزشی و همچنین باشگاه‌های ورزشی فعالیت خود را تعطیل کنند.
امسال نه تنها کودکان و نوجوانان دوران تحصیلی را طبق روال عادی خود سپری نکردند، بلکه برای پرکردن اوقاغت فراغت خود در فصل تابستان نیز با محدودیت‌هایی رو به رو هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی عنوان کرده است که تعداد پایگاه‌های اوقاغت فراغت دانش آموزان امسال افزایش ۲ برابری یافته و ۸۰ هزار دانش آموز استان تحت پوشش برنامه‌ها اوقاغت فراغت قرار می‌گیرند..

این مسئول عقیده دارد اوقات فراغتی که درست به آن پرداخته شود موجب می‌شود نشاط و آموزش‌های تربیتی و فرهنگی شاد در دانش آموزان نهادینه شود.

اغلب خانواده‌ها در شرایط کنونی از حضور فرزندان خود در تجمعات و مکان‌های عمومی ابراز نگرانی می‌کنند و برخی دیگر نیز اهمیتی به این موضوع ندارند.
به نظر می‌رسد متولیان امر، برنامه‌های اوقاغت فراغت را باید به گونه‌ای برگزار کنند که هیچ تهدیدی سلامت کودکان و نوجوانان را تهدید نکند و از سوی دیگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و توجه به فاصله گذاری اجتماعی به شدت باید مورد توجه قرار گیرد.

آذربایجان‌غربی همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و به نظر می‌رسد اجرای برنامه‌های اوقاغت فراغت دانش آموزان در صورت خارج شدن از وضعیت قرمز و با رعایت کامل نکات بهداشتی برگزار شود اما تشدید شیوع کرونا در استان کمی این امر را دور از انتظار تلقی می‌کند.

 

منبع: http://tnews.ir

مرتبط:

برای بچه ها آبرنگ سالم و غیرشیمیایی بسازید

تکنیک انتخاب هوشمندانه کلاس های تابستانی

اوقات فراغت کرونایی خود را چگونه بگذرانیم