تاثیر کروناویروس بر بیش‌فعالی کودکان

محققان دریافتند، بیماری‌ های همه‌ گیر مانند کرونا ویروس جدید تاثیر بسزایی در رفتار کودکان به خصوص  بیش‌فعالی (ADHD)  ایجاد می‌کند.

به نقل از هلث‌دی، کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه‌ یا بیش فعالی (ADHD)، معمولا در شرایط عادی بهتر عمل می‌کنند، اما در زمان خانه‌نشینی ناشی از بیماری کووید- ۱۹، علائم این کودکان اغلب بدتر می‌شود.

محققان با بررسی ۲۴۱ پدر و مادر چینی که کودکان آنان این وضعیت را داشتند، دریافتند این کودکان در زمان خانه‌نشینی و تغییر در آموزش، بدتر عمل کرده بودند.

دوسوم از این افراد گزارش کردند که با افزایش طغیان عصبی مواجه شدند و این در حالی است که ۵۶ درصد هم برای انجام کارهای روزمره مشکلاتی داشتند.

درصد مشابهی هم احساس کردند کودکان آنان برای تمرکز با مشکل مواجه هستند.

کودکان مبتلا به این اختلال معمولا علائم اضطراب یا افسردگی دارند که این وضعیت را تشدید می‌کند و ازآنجاکه این کودکان تمایل به فعالیت دارند، بسیاری از آنان ممکن است در کنار والدین خود با مشکلاتی مواجه شوند.

بسیاری از برنامه‌های خانوادگی این کودکان از جمله خواب، کارکردن، غذاخوردن و حتی ورزش‌کردن به دلیل بیماری همه‌گیر، مختل شده است و این موضوع بر روی کودکان با این اختلال تاثیرگذار بوده است.

این بررسی توسط دانشمندان انگلیسی و چینی انجام شده است.

محققان افزودند: کودکان مبتلا به بیش فعالی با چالش‌های بیشتری نسبت به همسالان خود  در زمان بیماری همه‌گیر مانند کرونا روبرو هستند و والدین در خانه برای آموزش کودکان مبتلا به نقص توجه یا بیش فعالی مشکلات بیشتری دارند.

این مطالعه در مجله Psychiatry  منتشر ‌شده است.

منبع:ایسنا

مرتبط:

علائم بیش فعالی در همه افراد یکسان است؟

تاثیر یک مکمل بر بیش‌فعالی کودکان