ابتلای ۱۰ کودک نهاوندی به کرونا

ابتلای ۱۰ کودک نهاوندی به کرونا

ابتلای 10 کودک

فرماندار شهرستان نهاوند از ابتلای ۱۰ کودک نهاوندی به کروناویروس از ابتدای خردادماه خبر داد و گفت: در حال حاضر کودکان و نوجوانان بیشتر در معرض تهدید و ابتلا به کرونا قرار دارند.

مراد ناصری یکشنبه ۱۸ خردادماه در ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با کروناویروس شهرستان نهاوند، افزود: از ابتدای موج نخست کروناویروس تا ابتدای خردادماه ۲۷ کودک مشکوک به کرونا شناسایی شدند که از این تعداد، نتایج سه مورد مثبت اعلام شد اما از ابتدای خردادماه تاکنون ۴۲ مورد کودک مشکوک داشته ایم که نتایج آزمایش ۱۰ مورد مثبت اعلام شده است.
وی اظهار کرد: شهرستان نهاوند به علت همجواری با استان های با شرایط خاص از روز اول شرایط سختی را تجربه کرد که شرایط در حال حاضر تحت کنترل است اما نظارت ها باید بیشتر شود.
ناصری با بیان اینکه تجمع ۲۰ نفره در باغ بهشت بعد از چهار روز حداقل پنج نفر از همان جمع را روانه بیمارستان علیمرادیان و بخش کرونا خواهد کرد، یادآور شد: برگزاری هر مراسم عزا باعث عزادار شدن چند خانواده دیگر می شود و بیشترین آسیب در حال حاضر کودکان و نوجوانان را تهدید می کند.
فرماندار شهرستان نهاوند بیان کرد: ۵۰ درصد جمعیت شهرستان را روستاها تشکیل می دهد که باید در روستاها اطلاع رسانی صورت گیرد و شلوغی خیابان ها صرفاً مردم شهر نیستند بلکه روستائیان هم باید آگاه شوند تا در منازل بمانند.
وی با بیان اینکه باید از ظرفیت دهیاری ها و شوراهای اسلامی در مناطق روستایی برای اطلاع رسانی، آموزش و کنترل بیشتر استفاده کرد، گفت: بام نهاوند هم یک پروژه نیمه کاره است و در شرایط کرونایی باید از تجمع در این مکان جلوگیری کرد بنابراین شهرداری بنا به مصوبه این کارگروه، ورودی های بام نهاوند را مسدود کند.
وی با بیان اینکه تدوین برنامه فرهنگی منسجم برای پیشگیری از شیوع کرونا در نهاوند ضروری است،

 

منبع: «ایسنا»

مرتبط:

کودکان می‌توانند به عنوان ناقل خطرناک کرونا محسوب شوند

ایجاد یأس آموزشی در کودکان با استمرار شرایط کرونایی

واکسیناسیون کودکان خود را در دوران کرونا فراموش نکنید