۱۰ رازی که والدین در تربیت کودک نباید به بچه ها بگویند

نادانسته حرفهایی می زنید که اثرات بسیار بدی در تربیت کودک دارد ، آنچه که نباید به فرزندتان بگویید شاید حرفهایی است که شما مدام تکرارشان می کنید.رازی که باید همیشه از کودکانتان مخفی کنید

تربیت کودک مهم ترین هدف و وظیفه والدین است ، بچه ها آینه ی رفتار پدر و مادرهایشان هستند پس باید برای آموختن بهترین ها گفتنی و نگفتنی ها را بدانید. بخشی از تربیت اخلاقی فرزند در رفتار و صحبت های والدین صورت می گیرد پس حواستان را خوب جمع کنید و رازهای مگویید که رفتار فرزندتان را تحت شعاع قرار خواهد داد را بشناسید. در ادامه  با رازهایی تربیت کودک که باید مخفی باشد، آشنا خواهید شد.

۱۰ رازی که برای تربیت کودک باید مخفی بماند

۱- شما هم خیلی غذای ناسالم و فست فود دوست دارید:

کودکان معمولا عادت های غذایی را از والدینشان الگو می گیرند . وقتی پدر و یا مادر از چیپس های چرب و کلوچه و … می خورند هرچند به فرزندشان اهمیت غذای سالم را تعلیم دهند اثری ندارد.

۲- چه بخورید و چه نخورید:

به آنها واضح نگویید اگر سبزیجات نخورید چه اتفاقی برایتان می افتد . بسیار حائز اهمیت است که به آن ها از کوچکی تعلیم دهید که این مواد چگونه روی تنظیم رژیم تاثیر می گذارد.

۳- اینکه چه مقدار از تولد کودکتان آسیب دید:

شما دوست ندارید که کودکتان را مقصرکنید و در نتیجه این واقعیت است که مادر آسیب می بیند.

۴- دعواهایی که با همسرتان داشته اید:

هیچ وقت در مورد اشتباهات همسرتان با کودکتان صحبت نکنید . دعوا رخ می دهد و کودکتان شاهد هستد اما شما باید به آنها نحوه ی حل و ستیز و رویارویی با احساسات را تعلیم دهید.

۵-چه مقدار کارهای منزل را کوچک می شمارید:

کسی سینک پر از ظرف های کثیف و شستن یک تپه لباس را دوست ندارد اما بخش مهم این است که به کودکان مسئولیت را تعلیم دهید که کاری های روزانه را یاد بگیرند و انجام دهند.

۶- چه مقدار نگران حال و آینده آنها هستید:

بعد از اینکه پدرو مادر می شوید سخت است که باور کنید چیزی را بیشتر از فرزندتان دوست داشته باشید. به همین منظور یک ترس همیشگی با شماست. بسیار حائزاهمیت است که کودکانتان از نگرانی شما در رابطه با سلامت و امنیت آگاه نشوند این نگرانی برای آنها مخرب است.

۷- چه مقدار از فریاد زدن متنفر هستید:

بسیار سخت است که سر کودکتان فریاد بزنید اما بسیار مهم است که به آنها بیاموزید چه چیزی خوب و چه چیزی بد است ولی نباید بعد از فریاد زدن بگویید که چقدر از این کار متنفرید چرا که به او می آموزید به راحتی کاری که نازیباست را انجام دهد.

۸- مشکلات مالی :

حتی اگر زندگی پر استرس و سختی از لحاظ مالی دارید سعی کنید وضعیت را برای کودکانتان طبیعی جلوه دهید و آنها را با علاقه برای بی پولی آماده کنید.

۹- چه مقدار خوشحال می شوید زمانیکه آنها می خوابند:

وقتی کودکانتان در انتهای روز می خوابند زمان بسیارمناسبی است که استراحت کنید و به کارهای روزمره خود رسیدگی کنید و خلوتی را با همسرتان داشته باشید. اگر چه این زمان ها ممکن است جز بهترین اوقات باشد اما اجازه ندهید کودکتان متوجه شود چون ممکن است قلب کوچکش بشکند.

۱۰- چه مقدار بعضی اوقات زندگیتان ضع داشته است:

همه دوست داریم تظاهر کنیم همه چیز داریم اما به عنوان والدین چیزهایی هم وجود دارد که محقق نشده . به کودکانتان نشان دهید بزرگ کردن آنها و حافظه ی آن ها مهم تر از تمیز کردن آشپزخانه است.

مرتبط:

تربیت کودک و نقش پدر و مادر در آن