۵ راه برای روشن كردن اتاق کودک

دكوراسیون اتاق کودک برای بیشتر مادران یك تفریح باور نكردنی است. برای برخی از ما هم كه تجربه دكوراسیون اتاق كودك را نداشته‌ایم، اطمینان از اینكه اتاق او بی‌همتا به نظر برسد، اهمیت دارد. اتاقی كه به خوبی تزئین شده باشد، می‌تواند تخیل كودك را برانگیزد و او را تشویق كند به تنهایی از اتاقش مراقبت كند.

علاوه بر این‌ها، دكوراسیون اتاق زمان خوابیدن را نیز لذت بخش می‌كند! حتی اگر تاكنون به فكر دكوراسیون اتاق كودك خود نبوده‌اید، تغییرات خیلی جزئی نیز می‌تواند به‌طور قابل توجهی اتاق را روشن‌تر كند. این تغییرات به قرار زیر است:

پرده‌ها

هیچ چیز به اندازه یك پرده با رنگ روشن نمی‌تواند به اتاق رنگ بدهد. هر گونه زمینه رنگی یا كارتونی كه انتخاب كنید (هر دو خوب است) موجب می‌شود پرده به‌عنوان هسته‌ اصلی اتاق، منظره كلی اتاق كودك را تغییر دهد. در مورد پرده‌ها تعادل بسیار اهمیت دارد. اگر آنها با شخصیت‌های كارتونی نقاشی شده‌اند، ملحفه‌ها و زیر اندازها با همان شخصیت‌های كارتونی خیلی زیبا به نظر نمی‌رسد. تضاد در اینجا مفهوم هماهنگی می‌دهد.

پرده اتاق کودک

رنگ

اگر دیوارهای سفید مد نظر شما نیست، رنگ‌آمیزی آنها با یك رنگ متفاوت تنها چیزی است كه اتاق خواب كودك به آن نیاز دارد. می‌توانید از پاستل‌های با رنگ گرم استفاده كنید و هم یك رنگ روشن‌تر را به كار ببرید. اگر از رنگ روشن استفاده می‌كنید، بهترین كار این است كه تنها یك دیوار را با آن رنگ‌آمیزی كنید. مثلاً چهار دیوار قرمز رنگ گذشته از بد جلوه بودن اتاق كودك را كوچك‌تر نشان خواهد داد. از طرفی یك دیوار قرمز رنگ به اتاق گرمی می‌بخشد و كمی از رنگی را كه اتاق خواب به آن نیاز دارد تامین می‌كند.

تذكر: رنگ قرمز در اینجا فقط به‌عنوان مثال به كار رفته است؛ چون یك رنگ بسیار شاخص برای مثال زدن است.

اتاق کودک

تصویر دیوارها

تصویرهای دیواری، برچسب‌های قابل جدا كردن هستند كه روی دیوارهای اتاق کودک چسبیده می‌شوند و استفاده از آنها یك روش عالی و ارزان قیمت برای روح بخشیدن به اتاق كودك است. این برچسب‌ها هم‌زمان می‌توانند سرگرم كننده و آموزشی باشند. فقط آنها را خیلی باور نكنید! یك دیوار، یك گوشه یا یكی از لوازم اتاق را انتخاب كنید و آنها را روی آن بچسبانید.

اگر می‌خواهید از تصویر بزرگی مانند تصویر یك جنگل استفاده كنید، یك دیوار كامل برای آن لازم است. اگر این برچسب‌ها حیوانات مورد علاقه كودك شما هستند، آنها را در قسمت پایین دیوارها بچسبانید تا به نظر برسد حیوانات ایستاده‌اند. یك روش خوب دیگر، استفاده از برچسب‌های كوچك‌تر و قرار دادن آنها روی دیوار اطراف تخت‌خواب، گهواره، كمد و … است. برچسب‌های دیواری به آسانی قابل تهیه‌اند و بزرگ‌ترین حسن آنها این است كه می‌توانید هر چند وقت یكبار آنها را تعویض كنید و به اتاق كودك خود منظره جدیدی ببخشید.

طراحی اتاق کودک

زمینه (تم)

شما می‌توانید با یك زمینه (تم) تمامی روش‌های تزئین اتاق کودک را كه در بالا گفته شد، به هم ارتباط دهید. آیا دختر شما به عروسك علاقه‌مند است؟ آیا پسرتان عاشق آدم آهنی است؟ علایق كودك‌تان را در شكل دادن به تم اتاقش دخالت دهید. این راه نه تنها باعث می‌شود اتاقش را بیشتر دوست داشته باشد، بلكه او را تشویق می‌كند خودش به آن رسیدگی كند.

استفاده از رنگ‌ها می‌تواند همه تزئینات متفاوت برای یك اتاق را یك جا كنار هم بیاورد. هنگام تزئین اتاق كودك نكته مهم این است كه چیزهای اضافی نباید در اتاق وجود داشته باشند. اتاق كودك باید كاربرد داشته و هر چیزی كه در آن قرار دارد، هدفمند باشد. تزئینات زیبا و بدون كاربرد را برای اتاق نقاشی به كار ببرید. زمانی كه اتاق كودك‌تان را تزئین می‌كنید، چه احساسی دارید؟ آیا این كار برای شما سرگرمی است یا عذاب‌آور می‌باشد؟

زیراندازها

هیچ اتاقی بدون وجود یك زیرانداز كه كودك روی آن با اسباب‌بازی‌هایش بازی می‌كند، بنشیند، بخوابد یا هر كاری را كه دوست دارد روی زمین انجام دهد، كامل نیست. به‌ علاوه، شما می‌توانید از زیرانداز به‌عنوان قطعه مركزی اتاق استفاده كنید كه به آن رنگ و شخصیت می‌بخشد. اما از آنجایی كه كودكان چندان به نگهداری وسایل دقت نمی‌كنند، زودتر از هر وسیله یا تزئین دیگری كهنه و فرسوده می‌شوند.

زیرانداز را برای تكمیل كردن تم عمومی اتاق به كار برید. اگر احساس می‌كنید اتاق بیش از حد روشن است، آن‌را با زیرانداز رنگی (رنگارنگ) متعادل كنید. یا اگر رنگ‌های فراوانی در اتاق به كار رفته است، استفاده از یك زیرانداز ساده بهترین تقابل است. فقط آن را به حد كافی بزرگ انتخاب كنید تا با كودك شما همخوانی داشته باشد.

مرتبط:

با فنگ شویی رنگ اتاق کودک را طراحی کنید!

تاثیر عجیب رنگ در خواب شب کودکان

نقاشی‌های دیواری کودکان