۲۰ درصد کودکان زیر ۲ سال کمبود این ویتامین را دارند

۲۰ درصد کودکان زیر ۲ سال کمبود این ویتامین را دارند

 

20 درصد کودکان
کمبود روی در کودکان زیر دو سال در کشور حدود ۲۰ درصد است. به گفته دکتر ربابه شیخ الاسلامی متخصص تغذیه ، کمبود روی در کودکان، رشد را به تاخیر می اندازد و موجب کوتاهی قد می شود.

کمبود روی در کودکان زیر دو سال در کشور حدود ۲۰ درصد است. به گفته دکتر ربابه شیخ الاسلامی متخصص تغذیه ، کمبود روی در کودکان، رشد را به تاخیر می اندازد و موجب کوتاهی قد می شود، کمبود ریز مغذی های اساسی مانند آهن، ید، روی و ویتامین آ از جمله مشکلات تغذیه ای است و وقتی کودکان در معرض این کمبودها باشند نگرانی بیشتر است چون اغلب عوارض غیر قابل برگشت و ناتوانی ذهنی و جسمی این کمبودها مانعی برای رشد مطلوب آن هاست.کمبود روی باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود و اختلال در رشد اندام جنسی در زنان و مردان به کمبود روی بستگی دارد.

کمبود روی، خود را با پوکی استخوان، ریزش دندان ها، بیماری تیروئید، بی اشتهایی و تغییر شکل ناخن ها نیز نشان می دهد.

منابع غذایی حاوی روی (زینک)

به طور تقریبی در هر گرم گوشت ۳ تا ۵ میلی گرم روی وجود دارد. نان سفید، چربی و شکر فاقد روی هستند. گوشت، جگر،تخم مرغ، میگو، گندم سبوس دار، تخم کدو حلوایی و گوجه فرنگی مواد غنی از روی هستند. هر ۱۰۰ گرم عدس یا نخود یا گندم آسیاب نشده ۴ تا ۵ میلی گرم روی دارد. در هر صد گرم سبوس گندم یا هر صد گرم ذرت، ۳ میلی گرم روی به بدن می رسد. همچنین تخم کدو حاوی روی فراوان است.

 

منبع: https://behdasht.news

مرتبط:

کبد چرب این بار در کودکان

راه حل های افزایش وزن در کودکان

همه چیز درباره سرخک در کودکان

مشاور تغذیه برای کودکان

توصیه های تغذیه ای برای روزه اولی ها

دلایل بد غذایی کودکان چیست؟