شاد  خنده به لب دانش آموزان سیستان و بلوچستانی هم آورده است؟

شاد  خنده به لب دانش آموزان سیستان و بلوچستانی هم آورده است؟

 

شاد

نشستن پای صحبت معلمان حاضر در روستاهای استان سیستان و بلوچستان، همان جایی که به گفته وزارت ارتباطات، حدود ۴۰ درصد از روستاییانش به اینترنت دسترسی ندارند، وصف دقیق تری از اوضاع می دهد. وصف دردناکی که البته در خلال کلماتش می توان به خطر «ترک تحصیل» این کودکان و نوجوانان هم پی برد.

شعارسال: نشستن پای صحبت معلمان حاضر در روستاهای استان سیستان و بلوچستان، همان جایی که به گفته وزارت ارتباطات، حدود ۴۰ درصد از روستاییانش به اینترنت دسترسی ندارند، وصف دقیق تری از اوضاع می دهد. وصف دردناکی که البته در خلال کلماتش می توان به خطر «ترک تحصیل» این کودکان و نوجوانان هم پی برد.
نامش را «شاد» گذاشته اند. به خیال اینکه اسباب خوشی و لذت تحصیل را در روزهای دور از مدرسه، برای همه دانش آموزان کشور فراهم کند. غافل از آنکه مدت هاست فاصله ای عمیق از شکاف طبقاتی، اجتماعی و فرهنگی مانع هرگونه نسخه پیچی واحد و موفق برای کل کشور شده است. اساساً چطور ممکن است زندگی دانش آموز پایتخت نشینی را که در یک خانواده متوسط زندگی می کند با دختر یا پسری که سال هاست در انتظار آبادی روستای خودش نشسته یکسان دانست؟ اصلاً در همان پایتخت هم مگر حاشیه نشین ها و فقیرنشین هایش به همان ابزاری دسترسی دارند که سایر کودکان از آن بهره مند هستند؟ نشستن پای صحبت معلمان حاضر در روستاهای استان سیستان و بلوچستان، همان جایی که به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان، حدود ۴۰ درصد از روستاییانش به اینترنت دسترسی ندارند، وصف دقیق تری از اوضاع می دهد. وصف دردناکی که البته در خلال کلماتش می توان به خطر «ترک تحصیل» این کودکان و نوجوانان هم پی برد.
آموزش آنلاین یا مجازی نسخه ای بود که وزارت آموزش و پرورش پس از تعطیلی مدارس به خاطر کرونا پیش روی مراکز آموزشی کشور گذاشت. در کنار این طرح، شبکه تلویزیونی آموزش هم در طول روز، تدریس پایه های مختلف را بر عهده گرفت. مدتی گذشت و بالاخره اپلیکیشن «شاد» به عنوان برنامه ای ویژه برای گوشی های هوشمند هم روانه خانه ها شد.

 

منبع: http://tnews.ir

مرتبط:

برای کودکان سوسیس خانگی درست کنید

کتاب‌های بریل در اختیار اعضای دارای نیاز ویژه سیستان و بلوچستان

فراخوان نمایشگاه آنلاین من – تنها – نقاشی چهره‌ای از خود