کودکان باید موسیقی بیاموزند!

کودکان باید موسیقی بیاموزند!

 

کودکان باید

کودکان باید  سالهاست فواید موسیقی برای کودکان اثبات شده است. موسیقی با رشد مغز و ذهن كودك ارتباط نزدیكی دارد. زبان، تمركز و یادگیری همه آن ها از این طریق بهبود می یابند. یادگیری این مهارت ها در سال های اولیه سود مندی های زیادی دارد. در زیر به این مزایا اشاره شده است.
موسیقی مزایای جسمی را ارائه می دهد

درباره مزایایی که آموزش موسیقی به مغز اعطا می کند زیاد شنیده اید. اما موسیقی، به همان نسبت نیز برای سایر سیستم های بدنی مناسب است. برای مبتدیان، یادگیری کنترل نفس هنگام بازی با یک سازه چوب و یا دروس صوتی بسیار مهم است. هر ساز نیاز به پخش کننده دارد که وضعیت خوبی داشته باشد تا بتواند بهترین صداهای ممکن را از ساز خارج کرده و آن ها را برای مخاطب پخش کند.

علاوه بر این، موسیقی شامل مهارت های حرکتی ریز و ظریفی است. بچه هایی که در حال یادگیری نواختن یک ساز موسیقی هستند، هماهنگی دست و گوش خود را توسعه می دهند، حس کاملاً کالیبره شده ای را ایجاد می کنند، که حرکات کدام نوع صدا را ایجاد می کنند، چقدر فشار برای یک کلید یا رشته ای که می نوازند، لازم است و چه حرکتی موجب ایجاد تغییرات ظریف بر روی موسیقی می شود.
موسیقی می تواند به آینده تحصیلی و شغلی کودک کمک کند

بچه ها در هر نوع فعالیت های هنری که شرکت می کنند، درواقع برای آینده خود سرمایه گذاری می کنند ومی توانند در آینده تحصیلات خود را در این زمینه ها نیز گسترش دهند. در حال حاضر تعدادی از مطالعات انجام شده، نشان می دهند که چگونه مشارکت در برنامه های موسیقی وهمچنین فرا گرفتن دروس فردی، می تواند به تضمین آینده تحصیلی و شغلی کودک کمک کنند.

حرف آخر

ازدیگر مزایای قابل توجه آموزش موسیقی، لذت هر روزه ای است که کودک از یادگیری نحوه نواختن آهنگ مورد علاقه خود بر روی پیانو یا تقلید از نوازنده گروه موسیقی که دوست دارد، به دست می آورد.

اگر فرزند شما به یک ساز خاص علاقه نشان می دهد، در نظر بگیرید که یک استاد موسیقی را استخدام کنید. نکته مهم این است که اغلب بچه ها می خواهند یک سرگرمی جدید را امتحان کنند اما به سرعت علاقه خود را از دست می دهند. بنابراین یک یا چندین جلسه آزمایشی به شما کمک خواهد کرد. همچنین به دنبال معلمی باشید که در تعدادی از رشته ها تجربه داشته باشد و بتواند در تشخیص بهترین ابزار به شما کمک کند.

 

منبع: https://salameno.ir

مرتبط:

آموزش حل مسئله در كودكان

نشانه های کودک نابغه

دوستی را به فرزندان مان آموزش دهیم!