کودکان مضطرب را تنها نگذارید/توصیه به والدین

کودکان مضطرب را تنها نگذارید/توصیه های روانپزشکی به والدین

 

کودکان مضطرب

 

فوق تخصص روانپزشکی کودکان و نوجوانان، گفت: در بحران ها باید والدین با کودکان صحبت کنند تا بر ترس خود غلبه کنند.

داوری، با تاکید بر اهمیت مدیریت استرس در کودکان و نوجوانان در شرایط بحران پاندمی کرونا ، اظهار کرد: این روزها به دلیل اخبار نگران کننده و همه گیری کرونا ، بسیاری از کودکان نیز مانند بزرگسالان نگران و مضطرب هستند، کودکان نیز تحت تأثیر بحران قرار می گیرند ولی ممکن است نتوانند در مورد آن صحبت کنند.
وی با بیان اینکه باید با کودکان و نوجوانان در مورد بحران و شرایط موجود صحبت کنیم، افزود: وقتی اخبار بدی در جریان است سن کودک را در نظر بگیرید و ببینید چقدر ممکن است اگر شما صحبت نکنید اخبار را از جای دیگری بشنود.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: مسائلی همانند تعطیلی مدارس، سرکار نرفتن پدر و مادر، ندیدن اقوام و نزدیکان و یا حتی تفریح و خرید نرفتن درگیری های ذهنی متعددی را در ذهن کودکان ایجاد خواهد کرد، بنابراین باید اطلاعات درست و متناسب با سن کودک را در اختیار کودکان و نوجوانانمان قرار دهیم.
وی ادامه داد: این باور که فکر کنیم چون بچه کوچک است خیلی مسائل را متوجه نمی شود، باوری غلط و اشتباه است، حتی برای بچه های کوچک نیز تغییر روند زندگی محسوس است.
داوری با بیان اینکه ممکن است کودکان در اثر استرس و یا نگرانی بیش از حد دچار علائمی مثل حالت تهوع، استفراغ، اسهال، گریه، بی قراری، پرخاشگری، شب ادراری، کاهش اشتها و یا اختلال خواب شوند توضیح داد: به یاد داشته باشید این علائم چنانچه ناشی از استرس باشد طبیعی است و با کاهش استرس این نشانه ها هم کم می شود ولی در صورت تکرار و طولانی شدن این علائم حتماً با پزشک مشورت کنید.
فوق تخصص روانپزشکی کودکان و نوجوانان اظهار کرد: دلیلی وجود ندارد که مدام …

 

منبع: خبرگزاری مهر

مرتبط:

گفتن این ۱۱ نکته به کودکان ممنوع!

نحوه رفتار با گوشه گیری و خجالت کودک

مشکلات کودکان بیش فعال در ایام قرنطینه خانگی