جشنواره فیلم کودک و نوجوان در پاییز قطعی نیست

جشنواره فیلم کودک و نوجوان در پاییز قطعی نیست

 

جشنواره فیلم

مدیر اجرایی سی و دومین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان گفت: شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک پیش از ورود کرونا به ایران و اعلام شرایط بحرانی تصمیم به برگزاری این جشنواره در پاییز سال ۱۳۹۹ گرفته بود، اما با توجه به مشکلات بهداشتی هنوز برگزاری جشنواره در پاییز قطعی نشده است.

شیوع ویروس کرونا بسیاری از رویدادهای فرهنگی و هنری جهان را تحت تاثیر قرار داده و باعث به تعویق افتادن و یا حتی تعطیلی برخی از بزرگترین فستیوال های دنیا نظیر جشنواره فیلم کن و ونیز شده است. مشکلات بهداشتی که در اثر ویروس کرونا در ایران به وجود آمده باعث شده تا برگزاری جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان هم که هر سال اصفهان میزبان آن بود در هاله ای از ابهام قرار گیرد.
چندی پیش خبر کوچ این جشنواره به پاییز منتشر شد؛ با این حال ایمان حجتی، مدیر اجرایی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان با بیان اینکه “هنوز اعلام قطعی درباره برگزاری جشنواره در پاییز سال جاری نشده است” پیش از ورود کرونا به ایران و مواجه شدن با این ویروس، شورای سیاست گذاری به این جمع بندی رسید که جشنواره در پاییز سال ۱۳۹۹ برگزار شود و حتی اعلامیه آن نیز در مجامع بین الملی سینما اعلام شد.
وی دلیل برگزاری چند دوره اخیر این جشنواره در تابستان را تقارن ایام عزاداری محرم و صفر دانست و اظهار کرد: ادوار مختلف جشنواره فیلم کودک در پاییز برگزار شده و در چند سال گذشته به دلیل تقارن با ایام عزاداری محرم و صفر جشنواره در تابستان برگزار شد. ماه صفر در آبان ماه سال جاری به پایان می رسد و امکان برگزاری جشنواره در پاییز و در حوالی روز جهانی کودک ایجاد خواهد شد. تصمیم ما برگزاری جشنواره در این تاریخ است، اما امسال با شرایط شیوع بیماری کرونا مواجه شدیم و از الان نمی توان درباره آبان ماه صحبت کرد. باید زمان بگذرد و دید که فضا به چه شکل پیش می رود.

 

منبع:  برنا نیوز

مرتبط:

فستیوال فیلم «افق های تازه» لهستان هم به تعویق افتاد

فیلمهای کوتاه موبایلی باشگاههای کتابخوانی

جشنواره نقاشی و مجسمه‌سازی کودکان