مسابقه گلستان خوانی سعدی برگزار شد

مسابقه گلستان خوانی سعدی برگزار شد

 

مسابقه گلستان خوانی

اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در مسابقه ادبی گلستان خوانی و خوانش آثار سعدی شرکت کردند.
مدیرکل کانون پرورش فکری استان اعلام کرد: به مناسبت یکم اردیبهشت ماه، روز بزرگداشت استاد سخن، مسابقه ادبی گلستان خوانی و خوانش آثار سعدی با همکاری مرکز سعدی شناسی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در فارس برگزار شد.
زهرا افتخاری، افزود: در این مسابقه ادبی مجازی ۱۰۵ کودک و نوجوان عضو کارگاه هایی ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با ارسال فایل های صوتی و تصویری و خوانش آثار سعدی، شرکت کردند.

وی ادامه داد: آثار اعضا در حال داوری است و قرار است هم زمان با روز بزرگداشت شیخ اجل، سعدی شیرازی اسامی اعضای برگزیده اعلام شود.

به گفته مدیر کل کانون پرورش فکری فارس، کودکان و نوجوانان برگزیده مسابقه، به همت مرکز سعدی شناسی و اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ارسال جایزه تقدیر می شود.

وی عنوان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس هم چنین مسابقات فرهنگی، هنری و ادبی با عنوان «طعم شیرین آرامش» ویژه کودکان و نوجوانان را اجرا کرد. در پی تعطیلی مراکز فرهنگی هنری با هدف مبارزه با ویروس کرونا و حفظ سلامت اعضا و مربیان، مسابقه «طعم شیرین آرامش» در کانون فارس طراحی شد تا فرایند فعالیت اعضا در خانه متوقف نشود و رسالت کانون در پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در این شرایط نیز انجام شود.

افتخاری همچنین گفت: مسابقه های «فیلم های مادرانه»، «عروسک شما چه هنری دارد؟»، «سفره های سلامت» قصه گویی و قصه خوانی، «خاطره نویسی»، «شعر سرایی»، «متن ادبی»، «داستان کوتاه» با موضوع «بهار و شادی و امید» و مسابقه «شادمانه می خوانم» از جمله برنامه های کانون فارس است که در آن کودکان و نوجوانان به اجرای فعالیت دعوت شدند.

به گزارش خبرنگار مهر ، پیک امید مجازی دیگر فعالیت کانونی ها در ایام شیوع بیماری کرونا بود که در سطح کشور برنامه ریزی شد و مربیان و کارشناسان کانون فارس با تولید بیش از ۴۰۰ محتوای فرهنگی هنری و ادبی و انتشار در فضاهای مجازی مورد نظر، کام کودکان و نوجوانان را شیرین کردند و به رسالت خود که آموزش غیر مستقیم و پرکردن اوقات فراغت است پرداختند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

مرتبط:

نشست مجازی انجمن ادبی کانون پرورش فکری اصفهان

 کارگاه مجازی قصه گویی جانبی جشنواره ملی قصه گویی روستا و عشایر

زیر گنبد کبود مسابقه قصه‌گویی مجازی ویژه کودکان و نوجوانان