کارآفرینان کوچک و ایده هایی برای آینده

کارآفرینان کوچک و ایده هایی برای آینده؛ کودکان و نوجوانان دوره های آموزشی می بینند

کارآفرینان کوچک

کارآفرینان کوچک طرحی است که به زودی در اصفهان اجرا می شود تا کودکان و نوجوانان که آینده سازان کشور هستند نقش خود را در شکل گیری اقتصاد مقاومتی نشان دهند.

کودکان و نوجوانان بدون شک آینده سازان هر کشوری هستند و در صورتی که خلاقیت، توانایی و استعداد آنها شکوفا شود می توانند در اقتصاد، فرهنگ، هنر و تاریخ کشور نقش مهمی ایفا کنند. آموزش کودکان و نوجوانان نباید تنها به درس و محتوای کتاب های درسی محدود شود، باید چاره ای برای ذهن پویا و خلاق دانش آموزان امروز اندیشید تا هر کدام از آنها در هر زمینه ای که استعداد و توانایی دارند خود را نشان داده و در همان زمینه به شکوفایی برسند.

اقتصاد، فرهنگ، هنر و ادبیات از مهم ترین مسائل کشور محسوب می شوند و داشتن هوش و توانایی در این زمینه ها برای هر فرد یک مزیت است، که با استفاده از این توانایی ها می توان برای آینده کودکان و نوجوانان برنامه ریزی کرد.

کودکان و نوجوانان هر کدام در زمینه های متفاوتی از هوش و استعداد برخوردار هستند که در صورت پرداختن به آن می توان به آینده آنها و همچنین آینده کشور امیدوار بود.

کارآفرینان کوچک؛ طرحی برای کودکان و نوجوانان خلاق

به همین منظور و برای شکوفا کردن استعداد اقتصادی، فرهنگی، هنری و ادبی کودکان و نوجوانان طرحی از طرف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان با عنوان «کارآفرینان کوچک» اجرا می شود که در آن به پرورش هوش اقتصادی، فرهنگی و هنری آنها می پردازد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: در دوران کودکی شرایط برای شکل دهی مفاهیم اقتصادی فراهم است و می توان نخستین ساختارهای اقتصادی ذهن کودکان و نوجوانان را طراحی کرد. آموزش کودکان و نوجوانان نیز در این زمینه نقش اساسی در رشد تفکر توسعه اقتصادی و اجتماعی را به همراه دارد و به عنوان یکی از اهداف مهم تمام کشورها شناخته می شود.

سید محمد قلمکاریان با بیان اینکه رابطه آموزش و فرهنگ سازی با توسعه اقتصادی و اجتماعی رابطه ای پیچیده است؛ ادامه داد: کودکان و نوجوانان، به عنوان آینده سازان ایران اسلامی، وظیفه بسیار مهمی در شکل گیری اقتصاد مقاومتی و لبیک به ندای مقام معظم رهبری بر عهده دارند.

وی افزود: برای رسیدن به این مقصود، کانون پرورش فکری نقش مهم و سازنده ای در آموزش و شکل گیری شخصیت کودکان و نوجوانان ایفا می کند و امسال در نظر دارد تا برای فرهنگ سازی و تحقق اقتصاد مقاومتی، طرح کارآفرینان کوچک را در قالب دوره های آموزشی برای کودکان و نوجوانان، در زمینه های فرهنگی، هنری و ادبی با همکاری مربیان مجرب برگزار کند.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان امسال علاوه بر طرح کارآفرینان کوچک، دوره های آموزشی دیگری با عناوین مدرسه اقتصادی، آموزش های مهارتی ویژه کودکان، طرح استاد شاگردی، طرح پرورش کودک اقتصادی و پرورش کودک با تفکر اقتصادی اجرا می شود.

فضای مجازی برای غنی سازی اوقاتِ “در خانه ماندن” به کار گرفته می شود
فراخوان مسابقه نقاشی «موزه را در خانه نقاشی کنید» منتشر شد
آموزش ۷۰ درصد دانش آموزان استان مرکزی از طریق فضای مجازی انجام می شود
باید به کودکان و نوجوانان فرصت رشد و شکوفایی داد

یکی از مربیان هنر کودکان با بیان اینکه کودکان و نوجوانان را باید دید و به آنها فرصت رشد و شکوفایی داد، گفت: کودکان امروز با کودکان دیروز بسیار تفاوت دارند، آنها خلاق و پر از استعداد و توانایی هستند که باید شناسایی شده و به شکوفایی آن پرداخت.

موسوی افزود: اگر در دوران مدرسه استعداد و توانایی کودکان دیده و شکوفا نشود احتمال بروز آن در زمانی بعد از مدرسه بسیار سخت است؛ به همین دلیل خانواده ها و مسئولان آموزش و پرورش و مدرسه و کانون های مرتبط به کودکان و نوجوانان باید تمام تلاش خود را به کار بسته و خلاقیت آنها را شکوفا کنند.

وی بیان کرد: ما دانش آموزان بسیار مستعد و توانمندی داریم به همین دلیل بدون شک از طرح کارآفرینان کوچک استقبال خوبی خواهد شد و خیلی از کودکان و نوجوانان توانا شکوفا می شوند؛ در این زمینه همراهی و همکاری خانواده ها بسیار لازم است تا با یاری خدا فرزندان آنها به آینده روشنی برسند.

 

 

منبع: سایت تسنیم

مرتبط:

نشست مجازی انجمن ادبی کانون پرورش فکری اصفهان

دولت یارانه کتاب برای کودکان در نظر بگیرد

کودکان کار خیابانی و پیامدها آن ها