دولت یارانه کتاب برای کودکان در نظر بگیرد

دولت یارانه کتاب برای کودکان در نظر بگیرد

 

دولت رایانه

 

شاعر و نویسنده حوزه کودک و نوجوان با بیان اینکه به شخصیت کودکان احترام بگذاریم تصریح کرد: دولت باید هرماه یارانه‌ای مبنی بر خرید کتاب به خانوارها اختصاص دهد تا سبب ایجاد انگیزه کتابخوانی در خانواده‌ها به ویژه کودکان شود.

با توجه به اهمیت موضوع مطالعه کودکان و نوجوانان در ایام قرنطینه در این راستا محمود پور وهاب در مصاحبه با ایسناقم گفت: با توجه به اینکه در این ایام کودکان و نوجوانان از تفریحات سابق محروم هستند و امکان تحصیل حضوری شان مقدور نیست، باید خانواده ها ایجاد فضای فرهنگی در منازل را به ویژه با استفاده از کتاب و محصولات فرهنگی فراموش نکنند.

این نویسنده و شاعر کودک در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه چاپ و نشر تصریح کرد: با توجه به گرانی قیمت کتاب برای حمایت از فعالیت کتابخوانی دانش آموزان، بسیاری از ناشران کتاب‌های خود را در قالب فایل پی دی اف در سایت‌هایی نظیر انتشارات مدرسه قرار داده اند که این امکان صرفا تا اتمام ایام قرنطینه ادامه خواهد داشت.

پور وهاب ضمن نقد عملکرد کودکان و نوجوانان در منزل یادآورشد: متاسفانه اکثر دانش آموزان تمام زمان خود را صرف گشت و گذار در فضای اجتماعی بدون دستاورد فکری و فرهنگی می‌کنند که جای افسوس دارد و بهتر است خانواده ها در این روزها فرزندان خود را با کتاب مانوس کنند تا لذت کتاب خوانی را بچشند.

وی در ادامه با توجه به نقش مهم مدارس در نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در کودکان و نوجوانان عنوان کرد: متاسفانه این اقدام در مدارس صورت نمی گیرد و حتی برخی از فعالیت مدارس سبب دلزدگی دانش آموزان از کتاب می‌شود.

رئیس اداره نشریات کودک دفتر تبلیغات اسلامی قم در خصوص نقش رسانه‌ها برای ایجاد فرهنگ کتابخوانی در کودکان و نوجوانان گفت: به صرف گفتار و تبلیغ نمی‌توان فرهنگ کتاب خوانی را در وجود کودکان و نوجوانان نهادینه کرد بلکه باید این لذت را از طریق مختلف به آنها چشاند.

شاعر و نویسنده حوزه کودک و نوجوان با بیان اینکه به شخصیت کودکان احترام بگذاریم تصریح کرد: دولت باید هرماه یارانه‌ای مبنی بر خرید کتاب به خانوارها اختصاص دهد تا سبب ایجاد انگیزه کتابخوانی در خانواده‌ها شود.

 

منبع: ایسنا

مرتبط:امکان دانلود رایگان کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان فراهم شد

پورتال کتابخانه ملی دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی

اعضای بخش مکاتبه‌ای کانون نامه‌های‌شان را به پست الکترونیکی می‌سپارند