جشنواره نقاشی و مجسمه‌سازی کودکان

جشنواره نقاشی و مجسمه‌سازی کودکان

 

جشنواره نقاشی

 

خانه کودک وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان این جشنواره را به صورت سراسری برای کودکان سراسر ایران برگزار می‌کند.
کودکان تهرانی ۴ تا ۱۲سال که به اصفهان سفر کرده‌اند یا با راهنمایی والدین خود و دریافت اطلاعاتی از این شهر تاریخی، می‌توانند آثار هنری خود را با موضوع «اصفهان» خلق و در این جشنواره شرکت کنند.
تکنیک آثار، آزاد است و باید در سایز A3 تا ۱۵ اسفند به نشانی زیر فرستاده شوند:
اصـــفــهان، بوستان ملت، حدفاصل سی‌ و سه ‌پل و پل آذر، داخل پارک، جنب باغ نور
تلفن:
۰۳۱۳۶۲۷۵۰۴۰
و
۰۹۰۱۴۶۱۳۹۰۷
دشمنی بشر با کره خاکی سوژه‌ انیمیشن شد
انیمیشن «سمپاش» با تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید می‌شود و به موضوع تغییرات اقلیمی کره زمین و دشمنی بشر با کره خاکی می‌پردازد.
فرنوش عابدی کارگردان «سمپاش» است و درباره موضوع آن می‌گوید: با توجه به تغییرات اقلیمی کره زمین و دشمنی بدون توقف و به دور از عقلانیت بشر با کره خاکی، گرم شدن و نابودی تدریجی کره خاکی و خانه‌مان و آینده‌ای ناامید کننده برای آینده زندگی بشر، به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین تهدید در طول تاریخ انسان برای حیات انسان اتفاق می‌افتد. از این رو به این موضوع در انیمیشن «سمپاش» پرداختم. داستان آن هم چنین است: در شهر ناکجاآباد، ارتشی از سربازان سمپاش مأموریت دارند هر گونه گیاه و رستنی را از بین ببرند. این در حالی است که یکی از سربازان به بی‌خطر بودن و حتی مفید بودن گیاهان پی می‌برد و پس از پیدا کردن اتفاقی یک گیاه سبز، تلاش می‌کند آن را حفظ کند و خود را به مخاطره می‌اندازد.

اتاق مناسب نقاشی
بسیاری از خانواده‌ها در این ایام منزل خود را برای سال نو، تمیز و دیوارها را نقاشی می‌کنند یا می‌شویند. اگر شما علاقه‌مند به نقاشی هستید، فرصت خوبی است تا دیوارهای اتاقتان را شبیه تخته‌سیاه زیبایی که در تصویر می‌بینید، درست کنید و از نقاشی روی دیوار لذت ببرید. البته قبلش حتما با پدر و مادرتان صحبت کنید و اگر قبول کردند، از لبخند پیروزی‌تان برای ما هم عکس بفرستید.

ماهی‌ها را نکشیم
چند سالی است که با نزدیک شدن بهار، بازار فروش انواع ماهی‌های ریز و زیبا در شیشه‌های کوچک و دربسته به راه می‌افتد و بسیاری از کودکان و نوجوانان به دلیل علاقه‌ای که به حیوانات دارند، از خانواده‌های خود می‌خواهند از این ماهی‌ها بخرند. لطفا از اینجا به بعد را با صدای بلند و با دقت بخوانید:
این ماهی‎های زیبا «زبرا» نام دارند؛ جزو ماهی‌هایی هستند که باید دسته جمعی و در آب زیاد با اکسیژن کافی زندگی کنند. در تنگ یا شیشه و تنهایی، عمر آنها بسیار کوتاه می‌شود و زود می‌میرند.
تجارت و خرید و فروش این ماهی‌ها در این شیشه‌ها، در واقع تجارت کثیفی است که باعث از بین رفتن حیات وحش و زندگی این ماهیان زیبا و پولدار شدن قاچاقچیان حیوانات و کسانی که طبیعت را دوست ندارند می‌شود.
شما که دوستدار حیوانات هستی؛ هرجا دیدی این شیشه‌ها و این ماهی‌ها فروخته می‌شوند، به اداره محیط زیست شهرت زنگ بزن و گزارش بده تا مأموران محیط زیست جلوی این تخلف را بگیرند.

 

منبع: https://www.ettelaat.com

مرتبط:

کنگره بین المللی ادبیات کودکان و نوجوانان به تعویق افتاد

مهرواره شعر، داستان و تصویرگری طنز را با عنوان نقل سپید خنده

جایزه ی سپیدار که نخستین دوره ی آن در سال ۱۳۹۴ برگزار شد،