مواد غذایی که هرگز نباید با معده خالی مصرف کنید

مواد غذایی که هرگز نباید با معده خالی مصرف کنید

 

مواد غذایی که

اگر غذای خاصی با معده خالی خورده شود ، ممکن است روده های شما را دچار مشکل کنند

 

 

مواد غذایی که همه می دانند که صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است ، اما آیا می دانید که نمی توانید هر چیزی را که می خواهید در صبح بخورید؟ اولین چیزی که در صبح می خوریم مسیر روز را مشخص می کند. اگر غذای خاصی با معده خالی خورده شود ، ممکن است روده های شما را دچار مشکل کنند.

 

۱٫ گوجه فرنگی

گرچه گوجه فرنگی ها با ویتامین C و مواد مغذی غنی شده اند اما قطعاً باید از خوردن گوجه فرنگی با معده خالی خودداری کرد. اسید تاننیک موجود در گوجه فرنگی باعث افزایش اسید در معده می شود و ممکن است منجر به مشکلات معده شود.

۲٫ نوشیدنی های گازدار

بسیاری از مردم فکر می کنند نوشابه های گازدار برای مصرف در هر زمان و هر کجا مناسب است اما آیا این واقعیت دارد؟ نوشیدن نوشابه های گازدار با معده خالی ممکن است باعث نفخ معده شود.مصرف زیاد نوشیدنی های گازدار باعث افزایش شرایط اسیدی در معده می شود که به نوبه خود می تواند دلیل سرطان مری باشد.

۳٫ غذاهای تند

خوردن غذاهای تند با معده خالی این احتمال را افزایش می دهد که احساس تحریک معده کنید. که می تواند منجر به واکنشهای اسیدی و گرفتگی شود. آنها بسیار تیز و قوی هستند و به همین ترتیب می توانند باعث سوء هاضمه شوند. سیر ، فلفل قرمز و زنجبیل نمونه هایی از غذاهای تند هستند.

 

مواد غذایی

مصرف غذاهای تند با معده خالی می توانند باعث سوء هاضمه شوند

 

۴٫ شیرینی

هضم قند بسیار آسان است. هنگامی که قند وارد معده خالی می شود ، بدن انسان نمی تواند به اندازه کافی انسولین ترشح کند تا سطح طبیعی خود را در خون حفظ کند. علاوه بر این ، قند مواد غذایی تشکیل دهنده اسید هستند که می توانند تعادل اسید- قلیایی را مختل کنند. در واقع کسانی که در معرض خطر دیابت با قند خون بالا هستند باید از خوردن شیرینی خودداری کنند.

 

مواد غذایی

با معده خالی از مصرف دسرهای صبحانه یا اسموتی های خیلی شیرین خودداری کنید

 

 

۵٫ مواد غذایی یا نوشیدنی های قندی

اگرچه بیشتر ما تصور می کنیم که برای شروع روز شما یک لیوان آب میوه سالم است ، اما ممکن است اینگونه نباشد. بهتر است روز خود را با یک لیوان آب میوه بلند شروع نکنید زیرا ممکن است بار اضافی روی لوزالمعده که بعد از ساعات طولانی استراحت از خواب بیدار می شوند قرار دهید.با خالی شدن معده ، شکر به شکل فروکتوز در میوه ها می تواند باعث اضافه بار روی کبد شما شود. قند فرآوری شده حتی بدتر است ، بنابراین از مصرف دسرهای صبحانه یا اسموتی های خیلی شیرین خودداری کنید.

۶٫ ماست

ماست سرشار از باکتریهای اسید لاکتیک است که فواید سلامتی زیادی دارد. با این حال ، اسید لاکتیک توسط سطح اسیدی معده خالی بی اثر است. این باعث می شود که باکتری های اسید لاکتیک موجود در این فرآورده های شیری از بین برود و منجر به اسیدیته شود. بهترین راه این است که ماست را به عنوان میان وعده میل کنید ، ۱-۲ ساعت بعد از غذا.

مواد غذایی

 

۷٫ گلابی

گلابی حاوی فیبر خام است. هنگامی که آن را با معده خالی می خوریم ، ممکن است به غشاهای مخاطی ظریف آسیب برساند و باعث درد معده شود. توصیه می شود آنرا با برخی از غلات یا جو دوسر دیگر مخلوط کنید.

۸٫ قهوه

شروع روز با یک فنجان قهوه یک عمل بسیار متداول است. به نظر می رسد یک روش آسان برای شکستن خواب است ، اما نوشیدن قهوه با معده خالی ممکن است منجر به اسیدیته شود. این ماده ترشح اسید هیدروکلریک را در دستگاه گوارش تحریک می کند و باعث ایجاد گاستریت در برخی افراد می شود.

 

مواد غذایی

 

نوشیدن قهوه با معده خالی ممکن است منجر به اسیدیته شود

 

۹٫ مرکبات

میوه ها اگر در زمان مناسب خورده شوند ، همیشه بسیار سالم هستند. خوردن مرکبات با معده خالی ممکن است تولید اسید را افزایش دهد. علاوه بر این ، بیش از حد فیبر و فروکتوز در میوه ها در صورت خوردن با روی معده خالی می تواند باعث کند شدن دستگاه گوارش شما شود. به خصوص باید از خوردن میوه هایی با فیبرهای سخت مانند گواوا و پرتقال در اوایل صبح خودداری کنید.

 

 

مواد غذایی

خوردن مرکبات با معده خالی ممکن است تولید اسید را افزایش دهد

 

۱۰٫ سبزیجات خام

این مخصوص کسانی است که معتقدند سالادها در هر ساعت از روز عالی هستند. سبزیجات خام یا سالاد بهترین چیز برای خوردن با معده خالی نیست. آنها پر از فیبر درشت هستند که ممکن است بار اضافی را روی معده خالی قرار دهد. آنها همچنین می توانند باعث نفخ شکم و درد شکم هنگام خوردن با معده خالی شوند.

 

 

مرتبط:

پتاسیم یکی از هفت ماده معدنی ضروری است

ادویه ها یی که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

ارزش تغذیه ای انواع نان