آموزش مجازی به جای اجرای آنلاین تئاتر/ عشقی که در مترو شکل گرفت

آموزش مجازی به جای اجرای آنلاین تئاتر/ عشقی که در مترو شکل گرفت

 

آموزش مجازی

 

آموزش مجازی  علیرضا ناصحی بازیگر و کارگردان تئاتر با اشاره به فعالیت هایش در سال جدید پیشنهاد داد کلاس های آنلاین آموزشی در مورد مشاغل مختلف تئاتری برگزار شود.
علیرضا ناصحی بازیگر و کارگردان تئاتر درباره فعالیت هایش در سال جدید و بعد از سپری شدن شرایط بحرانی شیوع کرونا و باز شدن تماشاخانه ها  گفت: قرار بود خرداد ماه نمایشی را در تماشاخانه مهرگان به کارگردانی رضا احمدزاده روی صحنه داشته باشم که اقتباسی از یکی از متون عباس نعلبندیان بود اما با شرایط پیش آمده مطمئنا اجرا عقب می افتد و مشخص نیست کی بتوانیم روی صحنه برویم.

وی ادامه داد: همچنین نمایش «خانم حوا» را برای شرکت در جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک پیشنهاد داده بودم که البته بازهم باید دید که زمان برگزاری جشنواره کی خواهد بود. این نمایش یک اثر عروسکی بونراکو و برای مخاطب بزرگسال است و با وجودی که زمان انتخاب این متن هنوز مساله بیماری کرونا و قرنطینه مطرح نشده بود اما داستان بی ارتباط به قرنطینه نیست و داستان عشقی است که در مترو شکل می گیرد.

ناصحی عنوان کرد: این نمایشنامه اقتباسی از داستان آنری تروایا نویسنده فرانسوی است و داستان بسیار جذابی درباره مدیرعامل یک شرکت لباس شویی دارد که عاشق دختر بلیت فروش مترو می شود و برای اینکه بتواند عشقش را ببیند شرایط را به شکلی رقم می زند که مترو قرنطینه شود اما در نهایت …

این بازیگر با اشاره به اینکه به زودی سی دی نمایش «آب و دیگران» به کارگردانی وی از طرف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر خواهد شد، درباره اجراهای تئاتری که این روزها به صورت آن لاین در فضای مجازی برگزار می شود، گفت: من موافق این نوع از اجراها نیستم چون علاقه مندان اجراهای بسیار باکیفیت تر را می توانند به عنوان فیلم-تئاتر در منازلشان ببینند اما موافق برگزاری کلاس های آموزشی در حوزه های مختلف تئاتر در فضای مجازی هستم.

وی در پایان متذکر شد: به جای اجرای آنلاین تئاتر در فضای مجازی و همچنین ضبط نمایش ها در پردیس تئاتر تهران و نمایش آن لاین آنها می توان کلاس های آموزشی در حوزه نمایشنامه نویسی، آهنگسازی، طراحی صحنه و دیگر مشاغل تئاتری برگزار کرد تا از این طریق مخاطبان به جای دیدن نمایش های بی کیفیت حداقل مطالبی را یاد بگیرند و با این حرفه ها بیشتر آشنا شوند.

 

منبع:  خبرگزاری مهر

مرتبط:

مشاعره مجازی کودکان در قرنطینه خانگی

فراخوان هنری و ادبی «بهارانه» در فضای مجازی منتشر شد

نمایشگاه بولونیا یک رویداد مجازی ویژه تدارک دید/ برگزاری آنلاین