چاپ ۵ کتاب کودکانه قصه و شعر برای بچه‌ها

چاپ ۵ کتاب کودکانه قصه و شعر برای بچه‌ها

چاپ 5 کتاب

 

انتشارات سروش، ۵ کتاب «دماغ مترسک»، «به من بگو خال‌خالی»، «من این‌قدم تو اون‌قدی»، «یک‌مهمانی، یک‌چیزی» و «لباس پرپری» را برای کودکان منتشر و راهی بازار نشر کرد.

نتشارات سروش به‌تازگی ۵ کتاب داستانی و تصویری برای کودکان گروه سنی ب و ج منتشر و راهی بازار نشر کرده است.

یکی از این‌کتاب‌ها، «دماغ مترسک» نوشته مجید راستی درباره دروغ و دماغ است که با تصاویری به‌قلم محبوبه یزدانی همراه شده است. داستان این‌کتاب درباره مترسکی است که دماغ درازی دارد و همین‌دماغ باعث مشکلات زیادی برایش شده است؛ یکی لباسش را روی این‌دماغ پهن می‌کند، یکی دوست دارد از آن بگیرد و تاب بخورد و … . تا این‌که دو کبوتر مترسک را می‌بینند و تصمیم می‌گیرند دماغ درازش را کوتاه کنند.

این‌کتاب با ۲۰ صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۲ هزار تومان منتشر شده است.

کتاب بعدی، یک شعر و سروده شهلا شهبازی است که با عنوان «به من بگو خال‌خالی» چاپ شده و تصویرگری‌اش هم توسط محبوبه کلایی انجام شده است.

«به من بگو خال‌خالی» چند غزل کوتاه را با نام‌های «قاب عکس»، «به من بگو خال‌خالی»، «درختای مهربون»، «باغ توت»، «زور باد»، «چراغ آسمون»، «بخاری مهربون»، «قورباغه‌ها چی می‌گن» و «یه توپ گرد و رنگی» را شامل می‌شود.

این‌کتاب هم با ۲۰ صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۲ هزار تومان به چاپ رسیده است.

«من این‌قَدم تو اون‌قدَی» نوشته یگانه مرادی لاکه با تصویرگری فاطمه مددی هم سومین کتاب جدیدِ حوزه کودک انتشارات سروش است.

داستان این‌کتاب درباره عید و عیدی‌گرفتن کوچکترها از بزرگترهاست و قصه‌اش درباره حیوانات مختلفی چون یک پیشی و یک لپ‌گلی با جوراب‌های منگوله‌دار است.

کتاب مذکور با ۱۶ صفحه مصور رنگی،‌ شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۰ هزار تومان منتشر شده است.

چهارمین کتاب کودکانه جدید سروش، «یک‌مهمانی، یک‌چیزی» نوشته دیگری از یگانه مرادی لاکه است که تصویرگری‌اش توسط مریم اخباری انجام شده است. داستان این‌کتاب درباره بازی‌های کودکانه‌ای است که حیوانات با هم می‌کنند.

شروع داستان «یک‌مهمانی، یک‌چیزی» با یک خرگوش تپل و سفید است که یک‌هویج را در مزرعه پیدا می‌کند و می‌خواهد آن را بخورد. بنابراین تصمیم می‌گیرد هویج را به خانه آورده و با آن، مربا درست کند…

این‌کتاب هم با ۱۶ صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۲ هزار تومان به چاپ رسیده است.

«لباس پَرپَری» سروده مریم هاشم‌پور با تصویرگری محبوبه کلایی هم پنجمین کتاب جدید حوزه کودک انتشارات سروش است.

این‌کتاب تعدادی غزل کودکانه را برای کودکان گروه سنی ب شامل می‌شود که عناوین‌شان به این‌ترتیب است: همه به صف، آتیش آتیش، چاله، غول اومده، تاج شکوفه، ابر تُپل مُپل، باد و کلاه، آدم برفی، قاصدک، تیلیک تیلیک، طوطی، ستاره، آخ دستم، لباس پرپری.

این‌کتاب با ۲۴ صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۵ هزار تومان منتشر شده است.

 

منبع: خبرنگار مهر

مرتبط:

راه‌اندازی ۶ کتابخانه درون‌مدرسه‌ای در مناطق کم‌برخوردار زنجان

«سایه هیولا» برگزیده دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان شد

انتشار دو قصه تصویری از مجموعه ۴۰ قصه برای اولین بار