مجموعه‌ «نیما نابغه» برای کودکان چاپ شد

مجموعه‌ «نیما نابغه» برای کودکان چاپ شد

مجموعه نیما نابغه

 

مجموعه‌کتاب‌های «نیما نابغه» نوشته آتوسا صالحی توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شد.

مجموعه‌کتاب‌های «نیما نابغه» نوشته آتوسا صالحی به‌تازگی توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب در قالب عناوین مجموعه «کتاب‌های فندق» که نشر افق برای کودکان منتشر می‌کند، به چاپ رسیده‌اند.

آتوسا صالحی نویسنده این‌مجموعه، یکی از مترجمان و نویسندگان شناخته‌شده حوزه ادبیات کودک است که در این‌مجموعه دست به خلق یک‌شخصیت داستانی به‌نام نیما برای کودکان زده است. مخاطبان اصلی این‌مجموعه، کودکان گروه سنی ب و ج هستند و تصویرگری کتاب‌ها هم توسط نسیم بهاری انجام شده است.

نیما نابغه، پسربچه‌ای شیطان و اصطلاحا وروجک است که چندان اهل حرف‌گوش‌دادن نیست و دوست دارد همه‌چیز را خودش تجربه کند. خانم‌معلم کلاس‌شان یعنی خانم بالا هم، خیلی حوصله درس‌دادن ندارد و عاشق ماجراجویی است. به‌همین‌خاطر بچه‌های کلاسش را مرتب به گردش علمی می‌برد.

اولین‌کتاب مجموعه مذکور، «ورزشکارهای آشغال‌جمع‌کن (بشنو و باور نکن!)» است که در آن قرار است نیما و همکلاسی‌هایش به کوه‌گردی و یک‌گردش هیجان‌انگیز محیط‌زیستی بروند. این‌کتاب صدوچهلمین عنوان از مجموعه «رمان کودک» است که افق چاپ می‌کند.

این‌کتاب با ۱۰۴ صفحه مصور، شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۹ هزار تومان منتشر شده است.

کتاب دوم مجموعه «نیما نابغه»، «موزه‌گردهای ایران باستان (یک داستان پرهیجان)» است که در آن بناست بچه‌های کلاس همراه با خانم بالا به موزه‌گردی بروند و در هزارتوی تاریخ باستان گم بشوند…

نیما ابتدای این‌کتاب و پیش از شروع داستان، برای مخاطبانش نوشته است: «این‌داستان مو به تنتان سیخ می‌کند!» و «اگر مواظب نباشید سیخ به تنتان می‌کند!».

این‌کتاب هم با ۱۰۴ صفحه مصور، شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۹ هزار تومان به چاپ رسیده است.

سومین کتابی هم که به‌تازگی در قالب مجموعه «نیما نابغه» چاپ شده، «آشپزهای جشنواره عزا (ببخشید غذا)» است که در آن، بناست یک‌جشنواره غذا و مسابقه‌ای کمی تا قسمتی خوشمزه برپا شود. این‌کتاب هم مانند دو کتاب دیگر، ۱۰ پیشنهاد باحال مخصوص بچه‌های نابغه‌ای مثل نیما را شامل می‌شود که آدم‌بزرگ‌ها جدی‌شان نمی‌گیرند. به‌علاوه هزارتا راز یواشکی را هم در خود جدا داده است.

در این‌کتاب هم نیما همراه با دوست فضولش به اسم شتابی، اتفاقاتی را رقم می‌زند و شیطنت‌هایی می‌کند…

این‌کتاب هم ۱۰۴ صفحه مصور دارد و با شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۹ هزار تومان منتشر شده است.

 

منبع: خبرنگار مهر

مرتبط:

چاپ ۵ کتاب کودکانه قصه و شعر برای بچه‌ها

بائِک هینا، هنرمند تصویرگر کُره‌ای، برنده جایزه یادبود آسترید لیندگرن

عرفا و حکما چه نگاهی به ادبیات کودکان داشتند