والدین بوشهری آگاهی کودکان از ویروس کرونا بالا ببرند

والدین بوشهری آگاهی کودکان از ویروس کرونا بالا ببرند

والدین بوشهری

روان‌شناس کودک و نوجوان در بوشهر گفت: والدین با هدف کاهش اضطراب و استرس کودکان در برابر بیماری کرونا باید آگاهی و تفکر نقادی آنها نسبت به این بیماری را بالا ببرند.

مریم عباسی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شاید کودکان و نوجوانان از والدین بپرسند که شستن دست را فراموش کرده و اینکه سرفه کردند آیا این از نشانه‌های مردن است.
وی بیان کرد: در چنین شرایطی که این نگرانی‌ها برای کودکان و نوجوان پیش می‌آید والدین باید علاوه بر همدلی با آنها از طریق بیان جمله‌هایی همچون”برو چیزی نیست”، “نگران نباش” به کودکان تفکر نقادی نیز یاد دهند.
عباسی ادامه داد: برای این مهم باید به کودکان گوشزد کرد این‌ها یکسری نگرانی است که به سراغ شما می‌آیند تا شما را فریب بزند و مرتب بترسانند.
وی عنوان کرد: در تفکر نقادی کودک و نوجوان باید خود را درگیر پرسش و پاسخ‌هایی کند که برای نمونه قرار نیست با یک بار دست نشستن و یا یک بار بیرون رفتن فوت کند.
عباسی ادامه داد: کودک و نوجوان باید از طریق این بازی در قالب پرسش و پاسخ این نگرانی‌ها را شکست دهد و مهم تر اینکه هر موضوعی را در مرحله نخست باور نکند و از طریق سوال و جواب به راهکارهای مختلف برسد.

در استان بوشهر تاکنون ۶۷ نفر به ویروس کرونا مبتلا و از این شمار چهار نفر فوت شدند.

 

منبع: ایرنا

مرتبط:

شادابی در مدرسه برای رشد دانش‌آموز

چگونه به دیگران در هنگام شیوع کرونا ویروس کمک کنیم

سرگرمی به وقت قرنطینه/ کرونا فرصتی برای احیای بازهای قدیمی

رفتار پرخاشگرانه یک رفتار عادی در کودکان نوپایی

«بازی سازی» برای روزهایی که در خانه مانده ایم؛

انتشار دو قصه تصویری از مجموعه ۴۰ قصه برای اولین بار

شماره‌های نوروزی سروش خردسالان و کودکان