«بازی سازی» برای روزهایی که در خانه مانده ایم؛

«بازی سازی» برای روزهایی که در خانه مانده ایم؛ کودکان و نوجوانان اصفهانی از خلاقیت خود استفاده کنند

 

باز ی سازی

در خانه ماندن محاسنی نیز دارد، هر شخصی در ایام نوروز برنامه ای برای خود در نظر دارد و کودکان و نوجوانان نیز از این قائده مستثنا نیستند.
نخستین سالی است که در خانه می مانیم، نخستین سالی که نه قرار است به سفر برویم و نه برنامه مهمانی و دورهمی داشته باشیم. قرار است امسال سالی متفاوت را تجربه کنیم، در خانه و کنار اعضای خانواده خود بمانیم و برای اینکه از وقتمان استفاده کنیم برنامه ریزی کنیم.

اگر از آن عده از مردم که به هشدارها بی توجه بودند و عازم سفر شدند صرف نظر کنیم بسیاری از ما در خانه ماندن را انتخاب کردیم تا روزی را شاهد باشیم که زنجیره انتقال بیماری قطع شده و جشن سلامتی برگزار کنیم.

ما بزرگترها برای اوقات فراغت خود در خانه برنامه هایی داریم، کارهای عقب افتاده مان را انجام می دهیم، کتاب های نخوانده را می خوانیم، فیلم های ندیده را می بینیم و از در کنار خانواده بودن لذت می بریم؛ کودکان و نوجوانان اما برای داشتن برنامه ای منسجم و گذران وقت نیاز به همراهی خانواده ها و کسانی دارند که در این زمینه تجربه بیشتری دارند.

«بازی سازی» برای روزهایی که در خانه مانده ایم

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ایام نوروز کسانی که در خانه مانده اند برنامه هایی در نظر گرفته اند، یکی از این برنامه ها «بازی سازی» است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در این مورد گفت: از فرصت پیش آمده در ایام نوروز که تمام اعضای خانواده در خانه هستند می توانیم استفاده کنیم، وقت بیشتری با یکدیگر سپری کنیم و لحظات شادی را برای خود به وجود آوریم.

سید محمد قلمکاریان افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نوروز امسال را با «بازی سازی» آغاز می کند. با توجه به اینکه کودکان و نوجوانان در این ایام باید در خانه بمانند برای آنها برنامه بازی سازی ویژه خانواده ها و فرزندان آنها طراحی کرده ایم.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان اصفهان به ۱۷۹۱ نفر رسید
کار جهادی نتیجه بخش است؛ مردم در خانه بمانند تا تلاش ها بی نتیجه نماند
نماینده مردم نجف آباد: باید اصناف غیرضروری برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا تعطیل شود
طراحی بازی جدید توسط خانواده ها و فرزندان ۷ تا ۱۵ ساله

وی افزود: در این برنامه خانواده ها می توانند بازی جدیدی را طراحی و با فرزندان خود اجرا کنند یا اینکه با تغییر بازی ها، طرح هایی تازه خلق کنند تا بتوانند بازی ها را در خانه و در کانون گرم و صمیمی خانواده خود اجرا کنند و طرح ها و ایده های خود را برای کانون پرورش فکری ارسال کنند تا به بهترین و برترین بازی ها و ایدهای سرگرمی جوایزی توسط کانون پرورش فکری اهدا شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان خاطرنشان کرد: علاقمندان برای شرکت در این طرح می توانند انواع بازی های حرکتی و مهارتی، فکری، دیجیتالی و غیره را طراحی و اجرا کنند. این بازی ها می تواند فردی یا گروهی طراحی و اجرا شود و پس از طراحی و آماده سازی خانواده از این بازی ها فیلمی با مدت زمان ۹۰ ثانیه تا ۲ دقیقه تهیه و به آدرس peykomid99@gmail.com ارسال کنند.

وی گفت: تمام دانش آموزان ۷ تا ۱۵ سال با مشارکت اعضای خانواده خود می توانند در این طرح شرکت کنند؛ آثار ارسالی باید دارای نام و نام خانوادگی، شماره تماس، نام بازی، تعداد شرکت کتنده و گروه سنی باشد و مهلت ارسال آثار نیز تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۹ است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مرتبط:

اوقات در خانه ماندن کودکان و نوجوانان را چگونه پر کنیم

پویش های مجازی ادبی و هنری دست بکار تشویق مردم به خانه نشینی شدند

شادی سهم کانون به وقت کرونا