۱۵ غذایی که سیستم ایمنی را تقویت می کنند

۱۵ غذایی که سیستم ایمنی را تقویت می کنند

 

15 غذایی

 تقویت سیستم دفاعی بدن

 

۱۵ غذایی مصرف غذاهای خاص ممکن است به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. اگر به دنبال راه هایی برای جلوگیری از بیماریها در زمستان هستید ، وعده های غذایی خود را طوری برنامه ریزی کنید که شامل این ۱۵ تقویت کننده سیستم ایمنی بدن باشد .

 

  1. مرکبات

15 غذایی

تقریباً تمام مرکبات دارای ویتامین C زیادی هستند

 

۱۵ غذایی بیشتر افراد بعد از سرما خوردن به ویتامین C متوسل می شوند. دلیل این امر ایجاد سیستم ایمنی بدن کمک می کند. تصور می شود ویتامین C باعث افزایش تولید گلبولهای سفید می شود . اینها برای مبارزه با عفونت ها مهم هستند.

 

مرکبات محبوب:

گریپ فروت

پرتقال

نارنگی

لیمو

لیموترش

۱۵ غذایی از آنجا که بدن شما آن را تولید یا ذخیره نمی کند ، برای ادامه سلامتی به ویتامین C روزانه نیاز دارید. تقریباً تمام مرکبات دارای ویتامین C زیادی هستند و با انتخاب چنین تنوعی ، می توان به راحتی هر وعده غذایی این ویتامین را اضافه کرد.

 

  1. فلفل دلمه ای قرمز

15 غذایی

بتا کاروتن به سلامتی چشم و پوست شما کمک می کند

 

فلفل دلمه ای قرمز حاوی دو برابر ویتامین C مرکبات است. آنها همچنین منبع غنی بتا کاروتن هستند. علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن ، ویتامین C ممکن است به حفظ سلامت پوست کمک کند. بتا کاروتن به سلامتی چشم و پوست شما کمک می کند.

 

  1. کلم بروکلی

15 غذایی

غذاهای تقویت سیستم ایمنی

 

کلم بروکلی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی فوق العاده است. کلم بروکلی با داشتن ویتامین های A ، C و E و همچنین بسیاری آنتی اکسیدان ها و فیبر دیگر ، یکی از سالم ترین سبزیجاتی است که می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

 

۴- سیر

15 غذایی

سیر ممکن است به کاهش فشار خون و کندتر شدن سختی شریان ها نیز کمک کند

 

سیر تقریباً در همه غذاهای دنیا یافت می شود. تمدنهای اولیه ارزش آن را در مبارزه با عفونت ها تشخیص داده اند. سیر ممکن است به کاهش فشار خون و کندتر شدن سختی شریان ها نیز کمک کند. به نظر می رسد خواص تقویت کننده ایمنی سیر از غلظت سنگین ترکیبات حاوی گوگرد مانند آلیسین ناشی می شود.

 

۵- زنجبیل

15 غذایی

زنجبیل دارای خواص کاهش دهنده کلسترول باشد

 

زنجبیل ماده دیگری است که بسیاری از آنها بعد از بیمار شدن به آن روی می آورند. زنجبیل ممکن است به کاهش التهاب کمک کند ، که می تواند به کاهش گلودرد و سایر بیماریهای التهابی کمک کند. زنجبیل همچنین ممکن است به کاهش حالت تهوع کمک کند.

زنجبیل ممکن است به کاهش درد مزمن کمک کرده و دارای خواص کاهش دهنده کلسترول باشد.

 

  1. اسفناج

15 غذایی

 پخت و پز خواص ویتامین A را تقویت می کند

 

اسفناج نه تنها به دلیل اینکه سرشار از ویتامین C است ، بلکه دارای آنتی اکسیدان ها و بتا کاروتن های زیادی نیز هست ، که ممکن است توانایی ضد عفونی سیستم ایمنی بدن را افزایش دهد. شبیه به کلم بروکلی ، اسفناج وقتی که به اندازه کمتری پخته شده سالم است و مواد مغذی خود را حفظ کند. با این حال ، پخت و پز خواص ویتامین A را تقویت می کند.

 

  1. ماست

15 غذایی

 مواد غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

 

به دنبال ماست هایی باشید که “باکتریهای زنده و فعال” دارند که در برچسب آنها چاپ شده است،این ماست ها ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را برای کمک به مبارزه با بیماری ها تحریک کنند. سعی کنید به جای انواع ماستهای طعم دار ، ماست های ساده تهیه کنید. می توانید ماست ساده را با میوه های سالم و به جای آن با عسل شیرین کنید.

 

ماست همچنین می تواند منبع خوبی برای ویتامین D باشد ، بنابراین سعی کنید مارک های غنی شده با ویتامین D را انتخاب کنید. ویتامین D به تنظیم سیستم ایمنی بدن کمک می کند و تصور می شود که دفاع طبیعی بدن ما را در برابر بیماری ها تقویت می کند.

 

  1. بادام

15 غذایی

راههای تقویت سیستم ایمنی بدن

 

ویتامین E برای سیستم ایمنی سالم مهم است. این یک ویتامین محلول در چربی است ، به این معنی که نیاز به وجود چربی دارد تا به درستی جذب شود. آجیل ها مانند بادام سرشار از ویتامین هستند و همچنین چربی های سالم دارند. تقریباً ۴۶ مغز بادام ، حدود ۱۰۰ درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین E را تأمین می کند.

 

  1. زردچوبه

15 غذایی

غذاهای تقویت سیستم ایمنی

 

شما ممکن است زردچوبه را به عنوان یک ماده اصلی در بسیاری از ادویه ها بدانید. اما این ادویه روشن و تلخ زرد نیز سالهاست که به عنوان ضد التهابی در معالجه آرتروز و آرتریت روماتوئید مورد استفاده قرار می گیرد . همچنین، تحقیقات نشان می دهد غلظت بالای کورکومین ، زردچوبه می تواند به کاهش آسیب های عضلانی ناشی از ورزش کمک کند.

 

  1. چای سبز

15 غذایی

چای سبز همچنین منبع خوبی از اسید آمینه L-theanine است

 

هر دو چای سبز و سیاه مملو از فلاونوئیدها هستند که نوعی آنتی اکسیدان است. در جایی که چای سبز واقعاً عالی است ، در سطح اپی گالوکاتچین گالات یا EGCG یکی دیگر از آنتی اکسیدان های قدرتمند است. نشان داده شده است که EGCG عملکرد سیستم ایمنی را تقویت می کند. فرایند تخمیر چای سیاه باعث از بین رفتن بسیاری از EGCG می شود. از طرف دیگر چای سبز تخمیر نمی شود ، بنابراین EGCG حفظ می شود.

 

چای سبز همچنین منبع خوبی از اسید آمینه L-theanine است . L-theanine ممکن است در تولید ترکیبات ضد میکروب در سلولهای T شما کمک کند.

 

  1. پاپایا

15 غذایی

پاپایاها مقادیر مناسبی از پتاسیم ، ویتامین های گروه B و فولات دارند

 

پاپایا میوه دیگری است که دارای ویتامین C است. شما می توانید ۲۲۴ درصد از مقدار ویتامین C که روزانه توصیه می شود را در یک پاپایا پیدا کنید.پاپایا همچنین یک آنزیم هضم کننده به نام پاپائین دارد که دارای اثرات ضد التهابی است. پاپایاها مقادیر مناسبی از پتاسیم ، ویتامین های گروه B و فولات دارند که همگی برای سلامت کلی شما مفید هستند.

 

  1. کیوی

 

15 غذایی

ویتامین C سلول های سفید خون را برای مبارزه با عفونت تقویت می کند

 

مانند پاپایاها ، کیوی ها به طور طبیعی پر از مواد مغذی ضروری از جمله فولات ، پتاسیم ، ویتامین K و ویتامین C هستند. ویتامین C سلول های سفید خون را برای مبارزه با عفونت تقویت می کند ، در حالی که سایر مواد مغذی کیوی برای بقیه اعضای بدن مفید است.

 

  1. مرغ

15غذایی

مرغ حاوی ۴۰ تا ۵۰ درصد از مقدار توصیه شده روزانه B-6 شماست

 

هنگامی که بیمار هستید ، سوپ مرغ چیزی بیش از غذای خوب و دارای اثر دارونما نیست. این به بهبود علائم سرماخوردگی کمک می کند و همچنین در وهله اول از ابتلا به بیماری در شما محافظت می کند. طیور مانند مرغ و بوقلمون از نظر ویتامین B-6 سرشار است. حدود ۳ اونس گوشت بوقلمون یا گوشت مرغ حاوی ۴۰ تا ۵۰ درصد از مقدار توصیه شده روزانه B-6 شماست.

 

ویتامین B-6 در بسیاری از واکنشهای شیمیایی که در بدن اتفاق می افتد ، نقش مهمی دارد. همچنین برای تشکیل گلبول های قرمز جدید و سالم بسیار حیاتی است .

 

  1. تخمه آفتابگردان

15 غذایی

 غذاهای دیگر با مقادیر زیادی ویتامین E شامل آووکادو و سبزیجات برگ تیره هستند

 

دانه‌های آفتابگردان پر از مواد مغذی از جمله فسفر ، منیزیم و ویتامین B-6 هستند. آنها همچنین از نظر ویتامین E ، یک آنتی اکسیدان قدرتمند ، فوق العاده غنی هستند.

ویتامین E در تنظیم و حفظ عملکرد سیستم ایمنی از اهمیت برخوردار است. غذاهای دیگر با مقادیر زیادی ویتامین E شامل آووکادو و سبزیجات برگ تیره هستند.

 

  1. آووکادو

15 غذایی

افزایش سیستم ایمنی بدن با مواد غذایی

 

آووکادو مانند روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع و منبع بسیار خوبی از ویتامین E، ویتامین سی، آهن و روی است. می‌توانید تکه‌های آووکادو را در سالاد بریزید یا اینکه آن را به صورت گواکامولی میل کنید (گواکامولی نوعی پیش‌غذای مکزیکی خوشمزه است که از آووکادو، گوجه فرنگی، پیاز و ادویه‌جات تهیه می‌شود).

 

مرتبط:

۶غذایی که قبل از ساعت ۱۰ صبح مصرف نکنید تا سالم بمانید

چگونه غذا بخوریم تا قند خونمان خیلی بالا و پایین نشود؟

استفاده از مایکروویو برای غذای کودک؛ آری یا نه؟