پویانمایی «سعدی» از شبکه امید پخش می‌شود

پویانمایی «سعدی» از شبکه امید پخش می‌شود

 

پویانمایی

انیمیشن «بوستان سعدی» از تولیدات مرکز پویانمایی صبا هر روز و در ۲ نوبت از شبکه امید پخش می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما، مجموعه انیمیشن بوستان سعدی شامل حکایاتی از بوستان سعدی برای مخاطب کودک و نوجوان است که با تکنیک دو بعدی به کارگردانی ملوس مراد در ۲۶ قسمت ۱۰ دقیقه ای و در مرکز پویانمایی صبا تولید شده و هر روز ساعت ۷:۴۵ و ۱۷:۴۵ از شبکه امید پخش می شود.

مجموعه بوستان سعدی داستان های است که بر اساس حکایات، پندها و اندرزهایی برگرفته از بوستان، اثر ارزنده سعدی شیرازی تهیه شده است در این مجموعه تلاش شده تا در متن اصلی کمترین دخل و تصرف صورت گیرد.

در این مجموعه سعدی نظاره گر داستان است و نقش راوی را در داستان ایفا می‌کند و اشعاری را می‌خواند، مردم کوچه بازار به طور سنتی طراحی و نقاشی شده اند اما برای ارتباط بهتر مخاطب با شخصیت های داستانی از دیالوگ های عامیانه‌تری استفاده شده است.

این مجموعه برای کودک و نوجوان و آشنایی بیشتر این قشر با هنرمندان و شاعران فارسی زبان و پی بردن به فرهنگ و زبان گذشتگان ساخته شده و آثار این هنرمندان به لحاظ تأثیرگذاری بیشتر بصری، به صورت انیمیشن ساخته می شود.

برخی از عوامل این مجموعه عبارتند از نویسندگان: مجید راستی، علی صمیمی زاد، با بازبینی جلال الدین اکرمی؛ انیماتورها: بهنام برنجی، نگین طاهری، سعید جلالیه، شهلا قاسمیان، جواد ابراهیم خانی، آرزو صائب؛ موسیقی: فرهاد هراتی و دیگر ه

 

منبع: ایرنا

مرتبط:

فراخوان هجدهمین دوره جشنواره «قلم زرین» منتشر شد.