برندگان جام باشگاه‌های کتابخوانی در بهار معرفی می‌شوند

برندگان جام باشگاه‌های کتابخوانی در بهار معرفی می‌شوند

 

جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی که هر سال در اسفند ماه برگزار می‌شود، به بهار سال آینده موکول شد.

مراسم پایانی چهارمین جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان که قرار بود ۲۱ اسفندماه برگزار شود، برای حفظ سلامت شهروندان و با توجه به تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اولویت سلامت جامعه در وضعیت کنونی منتفی شد. زمان برگزاری مراسم پایانی در بهار سال آینده، اعلام خواهد شد.

چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان را چون سال‌های گذشته، معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد و اسلامی، به‌منظور توسعه و ترویج کتابخوانی با همکاری ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور و تعدادی از دستگاه‌ها و نهادهای همکار ملی و بین‌المللی برگزار می‌کند.
جام باشگاه‌های کتابخوانی با مشارکت نهادهای غیردولتی و دستگاه‌های اجرایی و عمومی استان‌ها و شهرستان‌ها از جمله نهاد کتابخانه‌های عمومی، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، صندوق بین‌المللی کودکان سازمان ملل متحد یونیسف، کمیسیون ملی یونسکو، سازمان بهزیستی، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، خانه کتاب و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در شهرها و روستاهایی برگزار می‌شود که متقاضی شرکت در این برنامه هستند.
این جام در شهرستان‌ها در رشته‌های باشگاه برگزیده، نامه‌ی برگزیده، فیلم برگزیده، کتاب برگزیده، تسهیلگر برگزیده و کتاب‌فروش برگزیده برگزار می‌شود و  برگزیدگان جام باشگاه‌های شهرستان به شرح زیر به دبیرخانه‌ مرکزی در تهران معرفی می‌شوند:

الف) سه باشگاه برگزیده
ب) سه نامه برگزیده
ج) سه فیلم برگزیده
د) سه کتاب برگزیده به انتخاب اعضای باشگاه‌های شهرستان
ه) یک کتاب‌فروش فعال در شهرستان

جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان کشو ر با حضور برگزیدگان شهرستانی در رشته‌های پنج‌گانه برگزار خواهد شد. علاوه بر این داوران بر اساس مستندات پرونده باشگاه‌ها از میان تسهیل‌گران کل باشگاه‌های راه‌یافته به مرحله‌ی کشوری، تسهیل‌گران برگزیده را نیز معرفی خواهند کرد.

در سومین دوره برگزاری این برنامه ۱۵ هزار و ۱۰۷ باشگاه کتابخوانی از هزار و ۱۷۶ شهر و روستای کشور با ۲۲۱ هزار و ۳۲۰ عضو فعالیت داشتند که پس از دو مرحله داوری در سطح استان و کشور باشگاه‌های برتر و نفرات برگزیده بخش‌های مختلف این برنامه با حضور معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اسفندماه سال گذشته انتخاب و معرفی شدن

 

منبع: ایرنا

مرتبط:

ترجمه بی‌رویه کتاب کودک ضعف تألیف یا قوت ترجمه

راه یافتگان به جشنواره هنرهای نمایشی کانون شدند

آیا برگزیدگان و تقدیری‌های کتاب سال سرنوشت متفاوتی