مجموعه رمان «راهنمای خرابکاری» رونمایی می‌شود

مجموعه رمان «راهنمای خرابکاری» رونمایی می‌شود

مجموعه رمان

مجموعه رمان «راهنمای خرابکاری» نوشته عادله خلیفی، پنجشنبه یکم اسفند رونمایی می‌شود.

از ساعت ۱۶ تا ۱۸ روز پنجشنبه یکم اسفند ۱۳۹۸ در فروشگاه کتاب کودک و نوجوان (دنیای ماه پیشونی) مجموعه باغ کتاب از مجموعه رمان «راهنمای خرابکاری» نوشته عادله خلیفی رونمایی می‌شود.

مجموعه‌ی سه جلدی «راهنمای خرابکاری» به شهر، قانون‌های شهری و مفهوم شهروندی می‌پردازد. این مجموعه رمان تصویری تلاش می‌کند با زبانی طنز، نگاهی انتقادی، خلق شخصیت‌هایی خرابکار و موقعیت‌هایی متفاوت و هیجان‌انگیز، اهمیت رعایت قانون و حقوق شهروندی را نشان می‌دهد.

این رمان‌ها برای آموزش مفاهیم شهری، راهی متفاوت را انتخاب کرده‌اند. برای همین در نگاه اول، خرابکاری و زشتی رفتار شخصیت‌های داستان به چشم خواننده می‌آید و با شوخ طبعی، خواننده کودک و نوجوان را به سوی خود می‌کشانند اما در پایان کتاب، خواننده می‌بیند که سرانجام رعایت نکردن قانون‌ها و شلختگی و بی‌نظمی و خرابکاری، درهم ریختگی و شکست است و شهر بی‌معنا می‌شود بدون نظم و قانون.

این مجموعه رمان‌، تلاشی است برای آشنا و همراه کردن کودکان با شهر و قانون‌های شهری و مفهوم شهروندی. نگاه طنز این داستان‌ها، خواندن‌شان را شیرین می‌کند و خلق شخصیت‌ها و موقعیت‌های متفاوت، دل‌زدگی پیام‌های مستقیم را از میان می‌برد.

انتشارات خانه ادبیات، مجموعه رمان سه جلدی «راهنمای خرابکاری» را در سال ۱۳۹۸ با شمارگان هزار نسخه به نویسندگی عادله خلیفی و تصویرگری محمد اشرفی باباکوهی منتشر کرده است.

به قلم عادله خلیفی نویسنده پرکار کودک و نوجوان که علاوه بر نوشتن برای بچه‌ها، رمان و داستان بزرگسال هم می‌نویسد، تاکنون کتاب‌هایی چون «اتوبوس» نشر الیما، «از کجا معلوم» نشر چکه، «وقتی خال‌خالی و راه راه زبانشان به‌هم گره خورد» انتشارات علمی و فرهنگی، «این ردپای عجیب» انتشارات علمی و فرهنگی، «این‌جا صدای گرگ‌ها بلندتر است» انتشارات کتاب کوله پشتی، «قولولی» انتشارات فنی ایران، «ماهیگیر زبل» انتشارات خانه ادبیات، مجموعه سه جلدی «قورتش بده» انتشارات هوپا، «سرزمین بوق» انتشارات مدرسه و… منتشر شده است.

منبع : خبرگزاری مهر

مرتبط:

تخلیه احساسات کودکان با کتاب‌درمانی

تصویرگر ایرانی نامزد نهایی جایزه نویسندگان و تصویرگران

تهیه کننده «کاتی و ستاره»: سینماگران قوانین شورای اکران