کتاب‌های تصویری در رشد مهارت‌های مشاهده‌ای کودکان

کتاب‌های تصویری در رشد مهارت‌های مشاهده‌ای کودکان مفید است

 

کتاب های تصویری

یک کارشناس ادبیات در بندرعباس گفت: انتخاب کتاب‌های مناسب برای گروه سنی کودک و نوجوان بسیار اهمیت دارد چون کودکان در سنین رشد و شکل‌گیری هستند و مفاهیم را ازطریق مشاهده بیشتر می‌آموزند.

عاطفه کَرمُستَجی روز پنجشنبه در کارگاه انتخاب کتاب مناسب با کودکان مرکز فرهنگی هنری کانون شماره ۴ بندرعباس به تاثیر رسانه‌هایی مثل تلویزیون، کتاب، سینما در شکل‌گیری جهان‌بینی و سلیقه دیداری اشاره کرد.

وی ادامه داد: وقتی از ادبیات کودک حرف می‌زنیم منظور تنها متن نوشتاری نیست، بلکه تصویر نیز بخش عمده‌ای از بار معنایی کتاب‌های کودکان را به دوش می‌کشد.

این کارشناس در حوزه ادبیات کودک و نوجوان افزود: در شخصیت‌پردازی داستان‌های کودک و نوجوان وقتی سنین پایین‌تر است، شخصیت‌های داستان دارای یک ویژگی بارز هستند و تک‌بعدی‌اند و هرچه سن بالاتر می‌رود، به تناسب با افزایش سن، شخصیت‌ها پیچش دارند.

کَرمُستَجی هم‌چنین به طبقه‌بندی سنین کودک در مواجهه با کتاب‌های مناسب سن مخاطب هدف و به چرایی اهمیت کارکرد کتاب‌های تصویری پرداخت و اضافه کرد: کتاب‌های تصویری در رشد مهارت‌های مشاهده‌ای کودکان بسیار مفید هستند.

مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری کانون شماره ۴ بندرعباس هدف از برگزاری کارگاه انتخاب کتاب مناسب با کودکان را آشنایی والدین و اعضا در انتخاب کتاب مناسب گروه سنی دانست.

فاطمه تقی‌زاده افزود: اگر والدین بدانند هر گروه سنی چه کتاب‌هایی را برای بچه‌ها خریداری کنند نتیجه بهتری از مطالعه کودکان خود خواهند گرفت.

کارگاه انتخاب کتاب مناسب برای کودکان در جمع مادران، معلمان مدرسه و مربیان آموزشی و تربیتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۴ بندرعباس (مرکز تخصصی سفال) برگزار شد.

منبع:  irna.ir

مرتبط:

شناخت ادبیات کودکان درکارگاه دوروزه و روش‌های بلندخوانی

دانشنامه‌ی محیط‌زیست کانون نامزد جایزه کتاب سال شد

یک کتاب گرافیکی برگزیده قدیمی‌ترین جایزه کتاب کودک شد