آتش با قوطی نوشابه و شکلات

آتش با قوطی نوشابه و شکلات

آتش با قوطی نوشابه و شکلات همانطور که می‌دانید میان بشر و آتش پیوندی قدیمی وجود دارد و هر انسانی باید بداند که چگونه آتش درست کند. درست کردن آتش بدون داشتن کبریت نیز یک مهارت ضروری و نجات‌دهنده است. شما هرگز نمی‌دانید در چه زمان و چه موقعیتی مجبور خواهید شد که بدون داشتن کبریت آتش درست کنید. ممکن است هواپیمای تک موتوره‌ی شما مجبور به فرود اضطراری شود، یا به پیک‌نیک رفته‌اید و کوله پشتی خود را جا گذاشته‌اید یا حتی در شرایط بسیار بدی نظیر این هستید که هوا طوفانی یا دارای رطوبت شدید است که علنا کبریت‌ها را بدون استفاده می‌کند. اما به هرحال اگر شما در این شرایط قرار بگیرید یا خیر مهم نیست، این خیلی خوب است که شما مهارت درست کردن آتش بدون کبریت را در هر زمان و هر مکانی داشته باشید.

تمامی چیزی که در این روش نیاز دارید، یک قوطی نوشابه و یک تخته شکلات و یک روز آفتابی است. بسته‌ی شکلات را باز کرده و به ته قوطی نوشابه بمالید. شکلات مانند جلادهنده عمل کرده و ته قوطی را مانند آینه درخشان می‌کند. اگر شکلات به همراه ندارید، خمیردندان نیز همین کار را می‌کند.

آتش با قوطی نوشابه و شکلات

 

 

پس از جلا دادن انتهای قوطی، چیزی که شما دارید که آینه سهمی شکل است که نور خورشید با برخورد به آن منعکس می‌شود و شما باید در مسیر انعکاس آن مقداری برگ خشک یا چیزی شبیه به این را بگیرید، پس از چند ثانیه شما یه شعله آتش خواهید داشت.

 

آتش با قوطی نوشابه و شکلات

البته شاید این که شما در یک ناکجاآباد یا در یک شرایط اضطراری یک قوطی نوشابه و یک بسته شکلات داشته باشید، کمی دور از ذهن باشد، اما به هرحال روش جالبی است.

 

مرتبط:

ذغال درست کنیم باید زغال ها و کیفیت آن ها را بهتر بشناسید

آتش روشن کردن در طبعیت به روش شخم زدن

آتش روشن کردن در طبیعت به روش مته کمانی