جشنواره منطقه‌ای تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول آغاز شد

دوازدهمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول آغاز شد

جشنواره منطقه ای تاتر

 

دزفول- دوازدهمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول، به مدت چهار روز به میزبانی این شهرستان آغاز شد.

نادر سعادتی فرد صبح امروز دوشنبه در حاشیه آغاز این جشنواره که در محل مجتمع فرهنگی- سینمایی برگزار شد، در گفت‌وگویی اظهار کرد: پس از اعلام فراخوان دوازدهمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر کودک و نوجوان مهر به میزبانی شهرستان دزفول، ۴۵ اثر صحنه‌ای از ۱۱ استان کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

دبیر دوازدهمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول افزود: هیئت بازبینی را مرتضی سخاوت، سروش مداح و سید عزیز آرین تشکیل می‌دهند؛ این هیئت از بین ۴۵ اثر صحنه‌ای رسیده به دبیرخانه، ۹ اثر را برای شرکت در بخش نهایی جشنواره انتخاب کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول و دبیر دوازدهمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای کودک و نوجوان مهر، شعار این جشنواره را «قصه، بازی و نمایش» برشمرد و گفت: نمایش «شاپرک خانم» به نویسندگی گروه رها و کارگردانی دانیال سیاحی از شهرستان ماهشهر، نمایش «پینوکیو» به نویسندگی و کارگردانی مهدی درویش از شهرستان امیدیه و نمایش «ما همه باید نگهبانی بدهیم» به نویسندگی نادر شریفی و محسن مستکین و کارگردانی محسن مستکین از شهرستان دزفول سه اثر از ۹ اثر انتخاب شده برای مرحله نهایی جشنواره هستند.

سعادتی فرد همچنین نمایش «مارمولک بد ادا» به نویسندگی منوچهر اکبرلو و کارگردانی پگاه معصومی از استان همدان و نمایش «خواب‌های رنگی» به نویسندگی و کارگردانی ناصر محمودی از شهرستان شهرکرد را از دیگر آثار صحنه‌ای برگزیده برای اجرا در این جشنواره عنوان کرد و افزود: نمایش «‌الاغ آوازخوان» به نویسندگی عباس دوست قرین و کارگردانی عبدالرضا صفامهر و ایزد ایروانی از شهرستان دزفول و نمایش «آغاز دنیا» به نویسندگی فرید طاهری و کارگردانی سعید کوراوند و فرید طاهری از شهرستان ایذه نیز دیگر آثار صحنه‌ای پذیرفته شده برای مرحله نهایی این جشنواره هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول و دبیر دوازدهمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر کودک و نوجوان مهر، بیان کرد: نمایش «موش و گربه» به نویسندگی حسین فدایی حسین و کارگردانی فرزاد لباسی از استان همدان و نمایش «خنده نامه» به نویسندگی و کارگردانی هادی کیانی و محسن عمادی از شهرستان خمینی شهر استان اصفهان نیز دیگر آثار نمایشی هستند که برای رقابت در مرحله نهایی جشنواره منطقه‌ای کودک و نوجوان انتخاب شده‌اند.

سعادتی فرد یادآور شد: تمام ۱۱ دوره قبلی این جشنواره نیز به میزبانی شهرستان دزفول برگزار شده است البته تا دو سال پیش این جشنواره به صورت استانی برگزار می‌شد اما امسال دومین سال پیاپی است که این جشنواره به سطح منطقه‌ای ارتقا یافته و تلاش ما این است در سال آینده به سطح ملی برسد.

وی در ادامه خواستار حمایت بیش‌ازپیش ارگان‌های مختلف از این رویداد فرهنگی شد و گفت: این جشنواره فرهنگی و هنری متعلق به همه است و می‌تواند نقش بسزایی در آموزش و تربیت کودکان این دیار داشته باشد بنابراین لازم است مسئولان و نهادهای مختلف دزفول با احساس مسئولیت و آینده نگری بیشتر نسبت به رفع کمبودها و مساعدت در ارائه امکانات رفاهی این جشنواره گام بردارند تا هر سال بیش‌ازپیش شاهد ارتقای کیفیت آن باشیم.

این جشنواره از امروز دوشنبه چهاردهم بهمن آغاز و تا پنجشنبه ۱۷ بهمن‌ماه با اجرای صحنه‌ای نمایش‌های راه یافته به جشنواره ادامه خواهد داشت.

این جشنواره ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه پنجشنبه ۱۷ بهمن‌ماه با معرفی برگزیدگان جشنواره در محل مجتمع فرهنگی و سینمایی دزفول به کار خود پایان خواهد داد.

 

منبع: خبرنگار مهر

مرتبط:

یک کتاب گرافیکی برگزیده قدیمی‌ترین جایزه کتاب کودک شد

راه اندازی مراکز نوآوری و فناوری کودکان و نوجوانان

صنعت سینما باکمک به حوزه اسباب بازی قلمرو هنر کودکان را توسعه دهد

مطالعه و تشکیل گروه های دوستانه کتابخوانی