چگونه بتوانیم صبح زود راحت بیدار شویم

مشکل خیلی از بچه ها اینه که صبح ها نمی تونن بیدار بشن و خودشون را زود از رختخواب جدا کنن. دقیقه ۹۰ مثل جت بلند میشن و بدون صبحانه و با صورتی آب نزده وسایل و کتابهاشون را بر می دارن و به مدرسه میرن. در این مقاله چند راه حل برای این موضوع آوردیم.

 

۱-هرروز ساعت بیدار باشتون رو کمی زودتر از روز قبل تنظیم کنین

همانطوریکه زمان خوابیدنتون را عقب بردین باید بازمان بیدارشدنتون هم همین کارو بکنین. با افزایش منظم یک ساعته انرا زودتر کنید.

 

۲- خودتون را در زمان بیداری در معرض نور قرار بدین

این به مغز شما نشان می دهد که وقت آن است که از خواب بیدار شوید و به احساسات شما غلبه میکند. پرده های را به کنار بزنید، چراغ های اتاقتان را روشن کنید یا حتی خارج از منزل بروید. روشنایی نور شما رو از جا بلند میکند و حال و حوصله اتون رو بهتر میکنه.

۳- به محض بیدار شدنتان رختخوابتان رو جمع کنین

این یک کار بسیار ساده هسش، اما بسیاری از مردم آن را نادیده میگیرن. نه تنها روز خود را با احساس موفقیت به ارمغان می آورید، بلکه بسیار سخت هسش که دوباره به رختخواب بازگردین. این کار را به اندازه کافی انجام بدید و عادت کنید.

چگونه بتوانیم صبح زود راحت بیدار شویم
۴- لیوان بزرگی آب بنوشید

بدن شما می تواند یک شبه خشک شود و این کم آبی می تواند خستگی شما را در صبح افزایش دهد. نوشیدن یک لیوان آب بزرگ اولین چیز در صبح است، که شما می توانید مقداری از آب را که یک شبه از دست داده اید بازگردانید و به تقویت انرژی سریع و آسان خود کمک کنید. آب سرد همچنین می تواند آدرنالین را افزایش دهد که به شما کمک می کند تا از خواب بیدار شوید.

۵- بعضی از موزیک ها رو بذارید

اگر محیط شما ساکت هسش راحت به خواب فرو می روید. لازم نیست شما موسیقی های پر نیرو رو که فکر میکنید صدای بلندی دارند را پخش کنید، فقط برخی از موزیک ها را با ملودی های پرطرفدار و اشعار مثبت قرار دهید و این کمکتون میکنه که ازیک ادم کسل به یک آدم شاد تبدیل شوید. لیست پخش “در حال افزایش و درخشیدن” را روی گوشی خود ایجاد کنید تا صبح زود برایتان بنوازد.

چگونه بتوانیم صبح زود راحت بیدار شویم

روزهای تعطیلتون را درست شروع کنین

۱- صبحانه بخورید

اگر قند خون شما پایین است، انرژی شما نیز کم است. باخوردن یک وعده غذایی دلچسب در صبح، انرژی بدنتان را افزایش بدین.

سعی کنید غذاهای سالم و مغذی را برای افزایش و پایداری انرژی استفاده کنید. غلات و کلوچه های شیرین ممکن است به نظر جذاب باشند، اما پس از افزایش اولیه انرژی ممکن است باعث سقوط آن شود.

۲- حرکات کششی داشته باشید

در صبح هرچقدر که میتونید بدنتون را حرکت بدید. اگر وقت برای ورزش در صبح دارید، عالی است. اگر زمان لازم برای تمرین کامل نداشته باشید، برخی از کشش های ملایم می توانند این کار را انجام دهند. باحرکت به کناره ها و کشیدن بدنتان ، قلب شما خون را پمپاژمیکند و به مغزتان خون می­رسد. شما همچنین ممکن است یک انفجار آندورفین، مواد شیمیایی “احساس خوب” که در طول تمرینات بدنسازی آزاد می شوند، دریافت کنید.

۳- ازچرت زدن در روز خودداری کنید

طبیعی است که در ابتدای شروع ، احساس خواب آلودگی و بیحالی کنید ولی به تدریج بدنتان به برنامه جدید خود می رسد. با این حال مهم نیست که چقدر احساس سستی می کنید، به خودتان اجازه چرت زدن ندهید. خوابیدن در روز خواب شب شما را سخت خواهد کرد و کار سخت سحرخیزیتون را از بین میبره.

مرتبط:

ورزش صبحگاهی چه فوایدی دارد