۱۰ اشتباه در مراقبت از کودک که هر والدینی حداقل یک بار انجام داده است!

والدین همیشه سعی می کنند بهترین روش را برای مراقبت از فرزندانشان داشته باشند اما بعضی اوقات آنها مرتکب اشتباه می شوند که می تواند در زندگی فرزندشان تأثیر بگذارد.
در حقیقت مجموعه ای از خطاهای والدین وجود دارد که بدون آنکه والدین متوجه اشتباه بودن آن باشند از آنها استفاده میکند. در این مقاله ۱۰ مورد از این اشتباه را جمع آوری کرده ایم که همه والدین باید از انجام آن جلوگیری کنند.
۱٫ بررسی دمای کودک با دست

در حقیقت اولین اشتباه در بررسی دمای بدن کودک است، دمای طبیعی بدن کودک می تواند از ۳۶٫۶ درجه سانتیگراد تا ۳۷٫۲ درجه سانتیگراد باشد. هر چیزی بالاتر از آن تب محسوب می شود. تشخیص چنین تغییر جزئی با دست غیرممکن است و همیشه توصیه می شود به جای آن از دماسنج استفاده کنید تا دچار اشتباه نشوید . برای نوزادان زیر ۳ ماه، یک دماسنج رکتال دقیق ترین دما را به شما می دهد و به شما در حفظ و سالم نگه داشتن کودک کمک می کند.

10 اشتباه در مراقبت از کودک که هر والدینی حداقل یک بار انجام داده است!
۲- خرید تعداد زیاد بسته های پوشک
وقتی به بازار میروید و تعداد زیادی  بسته پوشک میخرید در حقیقت شما پول خود را هدر داده اید چون نوزاد در حدود ۱/۲ تا ۱ اینچ  در هر ماه و در حدود ۱۴۰ تا ۲۰۰ گرم در هفته اضافه میکند. و ممکن است پوشک ها برای هفته های بعدی به کار شما نیاید و مجبور باشید پوشک با سایز بزرگ تر بخرید.
10 اشتباه در مراقبت از کودک که هر والدینی حداقل یک بار انجام داده است!
۳- زود گرفتن پستانک از نوزاد
بسیاری از والدین از ترس این که نوزادان آنها در معرض عفونت گوش و مشکلات دندانی قرار گیرند، خیلی زود پستانک را از آنها دور می کنند. زمان مناسب برای جدا کردن نوزادان ازپستانک حدود ۶ ماه است و زودتر از این زمان نیست.
10 اشتباه در مراقبت از کودک که هر والدینی حداقل یک بار انجام داده است!
۴- در کارهای بد کودک والدین پاسخگو هستند
از سنین پایین به فرزندان خود آموزش دهید تا در قبال کارهای خود پاسخگو باشند. اگر از سال های اولیه زندگی برای کارهای بدی که کودک انجام داده پاسخگو باشید کودک یاد میگیرد که حتی در آینده هم اگر کار اشتباه انجام دهند شما پاسخگو هستید.
10 اشتباه در مراقبت از کودک که هر والدینی حداقل یک بار انجام داده است!
۵- استفاده از فناوری برای نگه داشتن بچه ها
بیشتر والدین برای سرگرمی بچه های خود از تلفن همراه و تلویزیون استفاده می کنند ، اما این در واقع برای سلامتی آنها بد است. طبق یک مطالعه، اشعه ناشی از این دستگاه ها به طور مستقیم بر مغز کودکان تأثیر می گذارد و خطر ابتلا به تومور را افزایش می دهد.
۶- هنگام داشتن تب، پاهای کودکان را می پوشانند
 با پوشاندن کودک هنگام تب، آنها را بیشتر گرم میکنید. به جای پوشاندن لباس بیش از حد به کودکان، یک لباس راحت انتخاب کنید و از خنک بودن اتاق اطمینان حاصل نمایید
۷- بلافاصله بعد از کارخرابی نوزاد پوشک را تعویض کنید
بعضی اوقات کودکان با فاصله زمانی مدفوع و ادرار میکنند. و اگر شما بلافاصله بعد از متوجه شدن اینکه نوزاد مدفوع یا ادرار کرده مشغول عوض کردن پوشک شوید ممکن است در حین تعویض دوباره کار دستتان دهند. بهترین روش این است که بعد از متوجه شدن کارخرابی نوزاد چند دقیقه ای صبر کنید.
۸- غذا دادن به کودک
توصیه میشود که اجازه دهید خود کودکان تلاش برای غذا خوردن کنند. بچه هایی که والدینشان به آنها غذا میدهد احتمال اینکه در آینده دچار اضافه وزن شوند  را دارند و درعوض بچه هایی که خودشان غذا می خورند احتمالاً سالم تر هستند.
۹٫ هزینه زیادی برای کودکان خرج میکنید
نوزادان واقعاً سریع رشد می کنند ، بنابراین باید لباس های آنها را نیز تغییر دهید. به علاوه  آنها لباسشان را کثیف میکنند و نمی دانند لباس های جدیدشان گران قیمت است و  اخیراً آن را خریداری کرده اید.
۱۰٫ بلند کردن صدا موقع عصبانیت سر کودکان
عصبانی شدن و یا بلند کردن صدا هرگز راه حل مناسبی نیست. در حقیقت این کار فقط مشکلاتی را به وجود می آورد. به گفته یک روانشناس ، هر چه بیشتر بر سر فرزندتان فریاد بزنید، کمتر می توانند به حرف شما گوش دهند. ترس راهی برای تربیت کودکان شما نیست. به جای اینکه به کودکتان دستور دهید که کاری را انجام دهد سعی کنید با آنها دوستانه صحبت کنید.
مرتبط: