دختر بدمینتون باز شیرازی سودای المپیک در سر دارد

مریم سلطانی نوجوان شیرازی از آن دسته از دختران استان فارس است که با توجه به سن کم خود توانسته در رشته بدمینتون مقام‌های متفاوتی را کسب کند.

به گزارش کودک پرس ، بدمینتون یکی از رشته‌های ورزشی مفرح و در دسترس محسوب می‌شود؛ ورزشی که بدون محدودیت سنی و یا مکانی همیشه در دسترس است با توجه به مقالات علمی، بدمینتون یکی از رشته‌های مکمل و مفید برای جوانان و نوجوانان به حساب می آید ؛ تخلیه انرژی مثبت، کشش تمام عضله‌ها، افزایش تمرکز، احتمال آسیب‌دیدگی کمتر نسبت به سایر رشته‌ها و سوخت و ساز بالای این رشته سبب شده که محققان فعالیت در این رشته را توصیه کنند.

سبک این رشته ورزشی بسیار شبیه تنیس است، تور و راکت و توپ تنها ابزار‌های این رشته به‌ شمار می‌روند، از همین رو مردم ایران این رشته را به‌ عنوان یکی از ورزش‌های تفریحی محسوب می‌کنند و با کمی دقت به اطراف خواهید دید که این رشته فعالان غیرحرفه‌ای زیادی را به خود اختصاص داده است.

با توجه به این که این ورزش از رشته های تخصصی در شرق آسیا می باشد اما چند سالی می شود که در بین ایرانی ها نیز به صورت حرفه ای جایگاه خود را باز کرده است و حتی بانوان نیز از این رشته ورزشی استقبال کرده اند.

مریم سلطانی نوجوان شیرازی که اصالتی خاورانی دارد از آن دسته از دختران استان فارس است که با توجه به سن کم خود توانسته در این رشته مقام های متفاوتی همچون مقام اول و دو نفره غرب آسیا،مقام اول انفرادی و دوم تیمی استعداد های برتر کشور،مقام اول انفرادی دانش آموزان کشور، و چندین و چند مقام معتبر کشوری کسب کند. این ورزشکار ملی در گفتگو با خبرگزاری فارس شیراز می گوید: از همان دوران کودکی با توجه به این که خواهر بزرگترش در همین رشته فعالیت می کرد به این ورزش علاقه مند شده و به نوعی با این رشته ورزشی بزرگ شده است و مهمترین آرزویش حضور در بازی های المپیک است.

مریم سلطانی به تاریخ این رشته ورزشی اشاره می کند و می افزاید: اگر چه بدمینتون در انگلستان متولد شد اما کشور های شرق آسیا همچون چین و اندونزی آن را از آن خود کردند و سالها چه در بخش آقایان و چه بانوان صاحب رتبه های برتر آسیا و جهان هستند اما ورزشکاران ما نیز توانسته اند در این چند سال اخیر در مسابقات بین المللی خوش بدرخشند که نمونه آن برای اولین بار کسب سهمیه المپیک این رشته توسط بانوان ورزشکار کشورمان می باشد.

این ورزشکار ملی به مشکلات عمده پیش روی این رشته اشاره می کند و می گوید: مهمترین مشکل ما عدم وجود اسپانسر است که متاسفانه برای اعزام به اکثر بازی ها باید هزینه مسابقات را خودمان پرداخت کنیم وحتی در بعضی مواقع مکان مناسب تمرینی نداریم. دختر ۱۵ساله بدمینتون باز شیرازی می افزاید: اگر از ما ورزشکاران حمایت شود بی شک سالها در مسابقات بین المللی به کسب افتخار برای کشورمان اقدام خواهیم کرد.

زهرا سلطانی نیز که سالها به عنوان مربی حرفه ای بدمینتون کار می کند و عامل اصلی علاقه مندی خواهرش به این رشته ورزشی می باشد می گوید :در حال حاضر امکانات مناسبی در اختیار دختران بدمینتون باز شیرازی نیست و بحث نبود حامی مالی نیز دغدغه اصلی ورزشکاران این رشته می باشد وی به استقبال خوب دختران شیرازی به این ورزش اشاره می کند و می افزاید:تنها سالن تخصصی بدمینتون شیراز جوابگوی این حجم از علاقه مندان به این ورزش نیست و متاسفانه فضای تمرینی و حتی مسابقات بسیار شلوغ می شود که تمرکز ورزشکاران را بر هم زده و قدرت رقابتی آنها را کم می کند.

این مربی بدمینتون استان فارس به این نکته می پردازد که در چند سال اخیر اکثر بانوان مطرح بدمینتون باز کشور و تیم ملی از استان فارس بوده اند که این نشان از علاقه ورزشکاران و تلاش مربیان می دهد و لیکن نبود امکانات و فضای مناسب تمرین باعث شده که خیلی از افراد موفق ،این ورزش را در نیمه های راه رها کنند.

زهرا سلطانی از مسئولین می خواهد که نه تنها به بدمینتون بلکه به سایر رشته های ورزش نیز بهاء دند و با اهمیت دادن به جوانان ورزشکار انگیزه آنها را در جهت کسب مقام های بین المللی مضاعف کنند این مربی شیرازی به استعداد های نهفته ورزش بانوان فارش اشاره کرده و راه کشف و به ثمر رساندن آنها را حمایت مسئولین می داند.

منبع: فارس

مرتبط:

نوجوان ۱۲ ساله شیرازی پدیده مسابقات فوتبال رومیز شد