فقط ۱۵ درصد کودکان تهرانی به مهدکودک می‌روند

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۴۶ مهدکودک ، ۲۷ روستامهد و ‌۹ مهد حاشیه‌ای در استان تهران مشغول فعالیت هستند، گفت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته کمتر از ۱۵ درصد از کودکان استان تهران از فرصت حضور در مهدهای کودک بهره مندند.

داریوش بیات نژاد در آیین نواختن زنگ اول مهرماه که با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، با بیان اینکه وظیفه مهدکودک آموزش نسل آینده است افزود: جمعیت کودکان زیر ۷ سال استان تهران حدود ۱ میلیون و ۴۷۰ هزار نفر است. سال گذشته به دنبال توسعه کمی مهدهای کودک استان تهران در کنار توسعه کیفی آنها بودیم.

 

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه بیش از ۲۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ابلاغی برای مهدهای حاشیه‌ای و تهیه غذای گرم کودکان این مناطق اختصاص یافته است، تصریح کرد: ۸۸۸ میلیون تومان هم‌ برای تامین کمک‌ هزینه شهریه خانواده‌های کم برخوردار صرف شده است.

بیات نژاد با تاکید بر اینکه با وجود تلاش‌های صورت گرفته کمتر از ۱۵ درصد کودکان استان تهران از فرصت حضور در مهدکودک بهره مندند، ادامه داد: این درحالیست که حضور کودکان در مهدهای کودک منجر به کاهش بزهکاری‌ها و مشکلات آتی خواهد بود به همین دلیل هم هدف بهزیستی گسترش وتوسعه این مساله است و انتظار داریم در کوتاه ترین زمان درصد حضور کودکان را افزایش دهیم.

به گفته وی ۷۵۰۰ شغل به واسطه ۸۴۶ مهد در استان تهران ایجاد شده است.
بیات نژاد ادامه داد: برخی مناطق استان بیش از ۱.۵ میلیون نفر جمعیت دارد اما در برخی نقاط یا تعداد مهدها کم هستند یا مطابق انتظار نیستند به همین دلیل باید در جهت ارتقای کمیت و کیفیت مهدهای کودک گام برداریم.

مرتبط:

کودکان زیبا و درآمد میلیونی مدیران مهد

کودک را به مهد بسپاریم یا مادربزرگ و پدربزرگ؟

واکنش فرید به خبر “استفاده مهدکودک‌ها از کودکان به عنوان مدلینگ”