دومین نشست چالش‌های امروز کتاب کودک و نوجوان

دومین نشست «بحران و برون‌رفت؛ چالش‌های امروز کتاب کودک و نوجوان» سه‌شنبه ۲۶ آذر به همت انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.

علی کاشفی، دبیر علمی این همایش با اشاره به برگزاری این نشست تخصصی گفت: همزمان با بیست‌وهفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی نخستین نشست تخصصی با حضور ۱۰ کارشناس و فعال حوزه کتاب کودک برگزار شد که با استقبال خوبی از سوی اعضای انجمن همراه بود.

وی ادامه داد: انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان در این زمینه دومین نشست را در روز سه‌شنبه ۲۶ آذر برگزار خواهد کرد و دو پنل تخصصی برای این نشست پیش‌بینی شده‌است.

کاشفی با اشاره به میهمانان و سخنرانان این نشست توضیح داد: قرار است ابراهیم حیدری، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتاب‌خوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نقش جام باشگاه‌های کتابخوانی در اقتصاد نشر کتاب‌های کودک و نوجوان سخنرانی داشته باشد.

وی تاکید کرد: همچنین در پنل تخصصی اول که به موضوع فروش کتاب کودک اختصاص دارد، حسن صفارزاده مدیر انتشارات خانه ادبیات و هادی حسین‌زادگان مدیر پخش انتشارات ققنوس صحبت کنند.

کاشفی با اشاره به برنامه‌های پنل دوم این نشست نیز گفت: این پنل با عنوان محتوا در اقتصاد نشر کتاب‌های کودک میزبان معصومه انصاریان نویسنده حوزه کودک و نوجوان و نوید سیدعلی‌اکبر نویسنده و کارشناس نشر خواهد بود.

دومین نشست «بحران و برون‌رفت؛ چالش‌های امروز کتاب کودک و نوجوان» سه‌شنبه ۲۶ آذر از ساعت ۹ تا ۱۲ در ساختمان انجمن برگزار خواهد شد.

منبع: ایبنا

مرتبط:

جشن کتاب انجمن صنفی ویراستاران در دو مرکز کودکان کار

چرا کتاب خواندن برای کودکان مهم است؟

راهکارهایی برای تشویق کودکان به کتابخوانی

نمایشگاه کتاب فرصتی برای علاقه‌مند کردن مردم به کتاب است