شروع دلسرد کننده اکران فیلم‌ کودک و نوجوان در گیشه

سه فیلم کودک و نوجوان در هفته گذشته در سینماهای کشور به اکران در آمدند اما متاسفانه در گیشه فروش سینما با شکست مواجه شدند.
سینمای ایران طی هفته گذشته شاهد اکران سه فیلم کودک و نوجوان شامل فیلم سینمایی و انیمیشن کودکان و نوجوان بود، آثاری که به شکل ناامید کننده‌ای در گیشه شکست خورده و جمعاً به فروشی معادل ۳۰ میلیون تومان هم نرسیدند.

 

فیلم کودک و نوجوان

***بنیامین

انیمیشن سینمایی «بنامین» به کارگردانی محسن عنایتی در سه روز نخست اکران تنها ۱۵ میلیون تومان فروخت تا به نوعی یکی از رکوردداران فروش  فیلم  کم در میان آثار انیمیشن تاریخ سینمای ایران محسوب شود.

چنگیز جلیلوند، ناصر طهماسب، اکبر منانی، سعید مظفری، مریم شیرزاد، تینا هاشمی، آرزو آفری صداپیشگانی هستند که در این انیمیشن به حضور پرداخته اند، البته همواره در انیمیشن جهان حضور بازیگران مطرح در مقام صداپیشه با استقبال روبرو بوده، اما این اتفاق همچنان در انیمیشن کشور جا نیفتاده است.

در خلاصه داستان بنیامین آمده است: خرابکاری آشر، دوست بامزه، اما دست و پا چلفتی بنیامین باعث اسارت مادر بنیامین توسط سربازان پادشاه می‌شود. بنیامین تصمیم می‌گیرد برای نجات مادرش به سفری پرخطر برود و این سرآغازی است برای ماجرا‌های پرفراز و نشیب بنیامین و آشر.

فیلم‌ کودک و نوجوان

***تورنادو

در این بین فیلم سینمایی «تورنادو» به کارگردانی سید جواد هاشمی از جمله دیگر آثار سینمای کودک و نوجوان است، این فیلم نیز در شروع به طرز ناامید کننده‌ای شکست خورده و به هیچ وجه موفقیت‌های هاشمی در اکران ماه پیشونی را تکرار نکرده است.

این فیلم کودک و نوجوان حتی از مرز ۱۰ میلیون تومان فروش هم عبور نکرده است، این فیلم در حالی شکست خورده که از بازیگرانی همچون اکبر عبدی، کامران تفتی، بهنوش بختیاری، الناز حبیبی، ارسلان قاسمی، عباس جمشیدی، وحید نفر بهره برده است.

فیلم تورنادو داستان پروفسوری را روایت می‌کند که موفق به ساخت یک رستوران شده است. رستورانی که در نهایت به یک سفینه تبدیل می‌شود. حال با ورود چهار نوجوان به قصه و با شیطنت آنان، این سفینه مقداری زودتر از موعد به پرواز درمی‌آید. سفینه در نهایت به فضا رفته و در یک سرزمین ناشناخته فرود می‌آید.

فیلم‌ کودک و نوجوان

***منطقه پرواز ممنوع

سومین فیلم کودک و نوجوان ژانر کودک و نوجوان که بیشترین شکست را متحمل شده «منطقه پرواز ممنوع» است، این فیلم به کارگردانی امیر داساگر بر اساس اعلام جدول فروش تنها یک میلیون تومان فروخته است.

فیلم ماجراجویانه «منطقه پرواز ممنوع»، روایتگر داستان ۳ نوجوان است که در حین آماده شدن برای مسابقه ساخت پهپاد، با پیدا شدن یک یوزپلنگ در حوالی محل زندگیشان، وارد مسائل و درگیری‌های مختلف و مهیجی می‌شوند. اما تمامی این تعریف که از سوی سازندگان روایت شده به هیچ عنوان از سوی مخاطبان مورد اقبال قرار نگرفته است.

هادی حجازی فر، محمد فیلی، متین‌پاکزاد، متین کرمانی، علیرضا اکبری، علی ذکریایی، زین العابدین تقی پور و بهار نوحیان بازیگرانی هستند که در منطقه پرواز ممنوع به ایفای نقش پرداخته اند.