آموزش مهارت های زندگی به کودکان در شهر قدس

به مناسبت هفته ملی کودک، نمایشگاه آثار هنری کودکان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان قدس برگزار شد.

به گزارش شبکه خبری تهران نیوز، به مناسبت هفته ملی کودک نمایشگاه هنرهای دستی با محوریت آموزش مهارت های زندگی به کودکان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان قدس برگزار شد.

نوری، رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان قدس با اشاره به ساخت آثار هنری توسط کودکان و آموزش مهارت های زندگی به آنها اظهار داشت: در این آثار مهارت‌های زندگی مانند همدلی، حل مسئله، تصمیم‌گیری، تفکر خلاق و ارتباط موثر به صورت غیر مستقیم با اجرای نمایش، ساخت عروسک، اریگامی و کار دستی به کوکان و نوجوانان آموزش داده میشود.

وی افزود: عروسک های ساخته شده توسط کودکان برگرفته از شخصیت های کتاب کودک است که قابلیت اجرای نمایش خلاقانه دارد. در بخش دیگر نیز آثار هنری در غالب کار آفرینی در معرض فروش قرار گرفته شده است.

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان قدس تصریح کرد: کارگاه شهر و داستان، تصویر سازی و برگزاری مسابقات مختلف مانند اقلیم من و کتابخوانی من در گستره استانی بخش های دیگری از آثار این نمایشگاه است. در بخش ویژه نیز هنرمندان بخش کودک و نوجوان معرفی میشوند.  اجرای نمایش عروسکی توسط نوجوانان با موضوع محیط زیست و با عنوان ” اگر دیوها زنده بمانند ” نمایش داده شده که قرار است این نمایش در جشنواره کشوری اجرا شود. قابل ذکر است تعدادی از آثار هنری کودکان در سطح ملی و بین المللی مطرح و منتخب شده اند.