اردوی دو روزه تخت جمشید ۹۷/۰۸/۱۱

نام جوخه:عنکبوت
نام نویسنده گزارش:امید امیدی

شرح اردو

اولین اردو فصل پائیز اینگونه صورت گرفت که پیشاهنگان و فرشته ها همگی در ساعت ۸ صبح روز جمعه در خانه جهانگردب گرد هم آمدند و با اتوبوس به سمت مقصد حرکت کردند. در همین حین که سوار اتوبوس بودیم صبحانه را که نان و پنیر و کنجد با آبمیوه را خوردیم. نکته جالب این بود که امروز ۴ عضو جدید داشتیم و همچنین یک مربی جدید و بسیار دانا و توانا به جمع ما اضافه شد که نام ایشان آقای ایمان حقیقی بود. سپس همگی به خواندن و تمرین فریاد شادی پرداختیم تا اینکه به اردوگاه تخت جمشید رسیدیم، اردوگاه برپا کردیم ، زیر اندازها را پهن کردیم و سپس بای مراسم پرچم اماده شدیم که به عهده من، محمد حسن و سروش بود. بعد از انجام مراسم پرچم همگی به کلاس منطقه شناسی مشغول شدیم که درباره تخت جمشید بود و ۳ پیشاهنگ مسئول توضیح و توصیف این مکان زیبا شدند. دلیل اینکه ۳ پیشاهنگ کلاس را برقرار کردند این بود که ویژگی های تخت جمشید آن قدر زیا د است که حتی اگر ساعت ها توضیح دهند باز هم کم است. کلاس منطقه شناسی که تمام شد همگی مشغول به دو امدادی شدیم که بیشتر برای مسابقه و سرگرمی بود . سپس همگی نشستیم و اقای حقیقی امدند و به اموزش کار با قطب نما پرداختند که بسیار دقیق بود و همچنین جهت یابی زا با استفاده از خورشید به ما یاد دادند و در همین هنگام میان وعده که سیب بود را میل کردیم.زمانی که به پایان جهت یابی رسیدیم، ماذ پیشاهنگان برای بازی های میدانی که زو و قیصر بود اماده شدیم . به پایان بازی رسیدیم همگی جهت صرف ناهار ظرف هایمان را برداشتیم و غذا را گرفتیم و همگی دور هم مشغول به خوردن شدیم .بعد از صرف ناهار به اموزش برپایی چادر در شرایطی که دکل نداریم پرداختیم و روشهای مختلف را یاد گرفتیم و از انها استفاده کردیم. اندکی بعد که این اموزش خاتمه یافت،به مراسم پرچم پرداختیم که این بار فرشته ها گارد پرچم بودند. بعد از آن همگی تمام وسایل ها و زیر اندازها را جمع کردیم و به نوشتن گزارش مشغول شدیم. قرار است بعد از به سمت شیراز حرکت کنیم.

آقای علی نورایی تاریخ: ۱۱/۰۸/۹۷
امروز جمعه یازدهم آبان ماه نود و هفت ،ساعت ۷:۳۰صبح از منزل به سمت خانه جهانگردی حرکت کردیم. ساعت ۸ بعد از حضور پیشاهنگان و فرشتگان به سمت تخت جمشید حرکت کردیم. با میدل باس قرمز به رانندگی آقای وامق همراه شدیم.در مسیر تعداد۴نفرپیشاهنگی جدید،سینا،خادم صادق،خبیروسارینا معرفی شدند.
امروز یک سیار جدیدبه نام آقای خادم صادق هم داشتیم.تمرین سرود و گپ و گفت بچه ها در مسیر ادامه داشت.صبحانه نان و پنیرو کنجد بود که در طی مسیر صرف شد.ساعت ۹:۳۰دقیقه به محل اردوگاه رسیدیم.مراسم پرچم برگزار کردیم سپس منطقه شناسی و توضیحات چند نفر از پیشاهنگان راجع به تخت جمشید و هخامنشینیان و سازه تخت جمشید را داشتیم.سپس آقای حقیقی که امروز مهمان ما بودند مفصل راجع به قطب نما و جهت یابی آموزش دادند و همچنین جهت یابی از طریق خورشید نیز یاد گرفتیم بعد از آموزش مسابقه دو میدانی توسط بچه ها برگزار شدسپس ادامه کلاس قطب نماداشتیم.میان وعده سیب خوردیم و جان دوباره ای گرفتیم.بعداز آن در ساعت ۱۳:۳۰دقیقه نهار که راگو بودوتوسط آقای اسفندیاری آماده شده بود نوش جان کردیم.بعد از نهار برنامه آموزش چادر زدن توسط آقای قاجار انجام گردید.بعد از آن بچه ها مجددا” بازی میدانی داشتند.سپس مراسم جمع آوری اردوگاه و پایین آوردن پرچم و در پایان به دلیل اینکه هوا کمی سرد شده بود در مینی بوس گزارش نوشتیم.پایان اردو و حرکت به سوی شیراز.